مجمع عمومی سالیانه عادی هیات امنای بنیاد فرهنگی و هنری رودکی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور معاونان امور هنری و حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل جلسه داد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این جلسه با دستور بررسی گزارش سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی از صورت های مالی ٩۶ بنیاد، گزارش عملکرد سال های ٩۶ و ٩٧ بنیاد، بررسی وضعیت اجرایی مصوبات هیات امناء در سال های ٩۵ و ٩۶ و بررسی بودجه پیشنهادی سال ٩٨ برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه بر بررسی چگونگی کاهش هزینه ها و افزایش منابع درآمدی بنیاد فرهنگی و هنری رودکی با نگاه واقع بینانه تاکید کرد.
وی ادامه داد: با توجه به بودجه موجود باید بودجه ٢ نیز برای بنیاد فرهنگی و هنری رودکی تعریف کنیم به این معنا که در بخش منابع نیاز به تکاپو داریم تا بتوان بر اساس فرصت های حاضر بودجه های دیگری برای بنیاد جذب کرد.
صالحی افزود: در یک فرصت لازم است بررسی شود که چه مقدار می توان منابع درآمدی بنیاد را افزایش و در بخش هزینه ها نیز با شرایط طبیعی چه مقدار می توان هزینه ها را کاهش داد و به این دو مورد به عنوان بودجه ٢ توجه داشت.
وی با تاکید بر توجه به شفافیت در انجام اقدامات و فعالیت ها ادامه داد: در این حوزه نیز باید طوری عمل کرد که بتوان در فضای داخلی و بیرونی بنیاد از اقدامات و فعالیت ها دفاع کرد.
در ادامه این جلسه گزارش سازمان حسابرسی و همچنین گزارش عملکرد این بنیاد رودکی در سال های ٩۶ و ٩٧ ارائه شد.
صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی در گزارشی به بررسی وضعیت نیروی انسانی، دستاوردهای شاخص در سال ٩٧ و چالش های مهم بنیاد پرداخت.
وی دریافت امتیاز حداکثر در شفاف سازی در سال ٩٧، رشد اعتبارات برای سومین بار در سال های ٩۶ و ٩٧، بهبود نیروی انسانی و به کارگیری سیاست تشویقی برای خروج نیروهای مازاد و یا غیرمتخصص بنیاد و پرداخت بدون تاخیر حقوق کارکنان، راه اندازی میزخدمت و … را از جمله دستاوردهای شاخص این بنیاد در سال ٩٧ برشمرد.
رعایت حقوق مولف و مصنف در فعالیت های هنری، حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری، برنامه ریزی برای مشارکت در ساخت و اجرای سمفونی حماسه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، آوای وحدت، اقوام ایرانی و … از دیگر دستاوردهای شاخص بنیاد فرهنگ و هنری رودکی در سال ٩٧ است که از صفی پور در این جلسه اعلام شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش های مهم این بنیاد گفت: عدم تخصیص اعتبارات بنیاد مطابق با قانون بودجه و کاهش فعالیت های فرهنگی هنری، عدم تخصیص اعتبارات عمرانی بنیاد و افزایش فرسودگی ساختمان و تجهیزات به ویژه تالار وحدت و برج آزادی و افزایش سطح انتظارات هنرمندان از بنیاد رودکی و عدم تطبیق آن با واقعیت های موجود از جمله چالش های این بنیاد است.
در این جلسه برخی از حاضران به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در زمینه بودجه، وضعیت نیروی انسانی، منابع درآمدزا، چگونگی کاهش هزینه ها و … پرداختند.