مدیر حوزه های علمیه گفت: فرهنگ سازی در متن جامعه، نشان حلال و ترویج و تبیین مباحث اسلامی استانداردسازی ها از جمله محورهای تعامل حوزه و سازمان ملی استاندارد بوده و آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات دوجانبه برای فعالیت حول محورهای مذکور اقدامات لازم را در پروژهای تعریف شده به عمل آورد.
آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس سازمان استاندارد ایران در مرکز مدیریت حوزه های علمیه ، با تقدیر از برنامه ها و فعالیت های استاندارد در سطح کشور و استان قم عنوان کرد: قم ظرفیت ملی و بین المللی دارد و توجه به این ظرفیت در حوزه های مختلف ضروری و لازم است که فضای فرهنگی قم در ساختارهای ادارات موردتوجه قرار گیرد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از سازمان استاندارد ایران ،مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط و قواعد فقهی و احکام در برنامه ها گفت: موضوع استاندارد بواسطه جنبه های مختلف و ابعاد مهمی که دارد جنبه شرعی اولیه داشته و مباحث استاندارد در تامین احکام فقهی و شرعی بسیار دارای اهمیت است.
آیت الله اعرافی مطرح کرد: سیاست های کلان استاندارد از سوی رهبر معظم انقلاب دنبال شده و به شکل فرا بخشی ابلاغ می گردد که این امر می تواند در ارتقا کار موثر باشد.
وی ادامه داد: در مبحث تجارت حلال برخی کشورهای اسلامی توسعه زیادی یافته اند، این در حالی است که کشور ما در مقام عمل باید بسیار جلو تر باشد و لازم است تا اقدامات لازم دراین حوزه صورت گیرد، در این زمینه باید سهم جمهوری اسلامی احصا شود و در این زمینه حوزه علمیه آماده همکاری است.
مدیر حوزه های علمیه کشور ابراز کرد: لازم است در کنار نظارت بر اجرای دستورالعمل ها و برخورد های قانونی رویکردی برای یافتن راه حل ها و گره گشایی در برخورد با بخش های مختلف اقدامات لازم به عمل آید.
آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی تولیدات استاندارد لازم اعمال نمی شود و لازم است تا با حرکت تعریف شده گام به گام به سطح استاندارد قابل قبول برسیم.
وی اضافه کرد: حوزه در زمینه مسائل حقوقی و شرعی استاندارد می تواند اثر گذار باشد و برای این بخش لازم است یک برنامه مشخص تدوین شود.
امام جمعه قم اظهار داشت: همکاری بدنه حوزه در زمینه مباحث استاندارد می تواند یکی از محور های مهم همکاری باشد و در این زمینه حوزه ظرفیت لازم را برای فراهم آوردن زیرساخت های شرعی را دارد.
آیت الله اعرافی با اشاره به محورهای موجود برای همکاری بین حوزه علمیه و سازمان استاندارد یادآور شد: فرهنگ سازی در متن جامعه، نشان حلال و ترویج و تبیین مباحث اسلامی استانداردسازی ها از جمله محورهای تعامل این دو نهاد بوده و حوزه علمیه آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات دوجانبه برای فعالیت حول محورهای مذکور اقدامات لازم را در پروژهای تعریف شده به عمل آورد.