وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته همزمان با روز جهانی تعاون از اینکه کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مردم نمی رسد گلایه کرد و گفت: تعاونی‌ها گزینه مناسبی برای توزیع مناسب این کالاها هستند اما صدا و سیما و برخی رسانه های دیگر اقدام به تقطیع و تحریف سخنانم و انعکاس آن در نوبت‌های خبری مختلف کردند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صبحانه کاری که در محل اتاق تعاون کشور برگزار شد در سخنانی با اعضای اتاق به نارضایتی مردم در توزیع کالاهای اساسی اشاره و بر توانایی تعاونی‌ها در توزیع کالای مورد نیاز جامعه تاکید کرد.
وی ادامه داد: دولت کالای اساسی را با ارز ۴٢٠٠ تومانی تهیه می‌کند اما اقلام با این قیمت به دست مصرف کننده نمی‌رسد، مردم حق دارند زیرا نظام توزیع ارز ناعادلانه است و ما از برنامه‌های پیش بینی شده انحراف داریم.
«محمد شریعتمداری» همان روز در حاشیه نشست هم اندیشی توسعه بخش تعاون در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما در خصوص انتقاد از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی دوباره توضیح داد: منظور من این بود که نظام توزیع تعاونی‌ها می‌تواند تسهیلی را در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد تا از شبکه مطمئنی که سال‌های متمادی مسئولیت توزیع را برعهده داشته استفاده کند.
وی افزود: اتاق‌های تعاون همراه با نظارت معاونت تعاون در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند کالاهای اساسی را به نحو مطلوب‌تری به گروه‌های ذینفع برساند.
وزیر کار اظهار داشت: شبکه‌های تعاونی در حوزه توزیع و مصرف در سطح کشور گسترده شدند و با توجه به اینکه در محلات، کارگاه‌های تولیدی، کارکنان دولت، فرهنگیان و موارد دیگر حضور دارند می‌توانیم برای رساندن کالا به دست مصرف‌کننده از این بخش استفاده کنیم.
به گزارش جارچی اخبار امروز (یکشنبه) شریعتمداری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت نسبت به تقطیع سخنانش در رسانه ملی و برخی رسانه‌های دیگر ابراز تأسف کرد و گفت: متأسفانه اظهاراتی درباره ارز ۴٢٠٠ تومانی و توزیع آن با نرخ پنجاه هزار تومان و غیره به نام بنده در رسانه‌ها منتشر شد که صحیح نیست و بدتر از آن اینکه این اظهارات در حالی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی نیز مطرح و زیر نویس شد که اینجانب در گفت و گو با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک که مستقیم پخش شد توضیحات کامل در این خصوص مطرح و تاکید کردم اساساً این عبارات هیچ ارتباطی با سخنان بنده ندارد.
وزیر کار افزود: جای تأسف است که در روز جهانی تعاون که طبیعتاً دولت قصد معرفی ظرفیت‌های این بخش مهم اقتصادی را دارد و من به صراحت از آمادگی تعاونی‌های مصرف محلی، فرهنگیان، کارگران، نیروهای مسلح و نهادهای حمایتی صحبت کردم و تقاضا کردم از این ظرفیت برای توزیع کالاهای یارانه دار برای رسیدن به دست مصرف کننده نهایی استفاده شود، چنین مطالبی به نام بنده منتشر می‌شود و از آن تأسف بار تر اینکه صدا و سیمای ملی نیز در برنامه ۲۰:۳۰ بازیر نویسهایی بر همین طبل ایجاد اختلاف و تفرقه کوبید.