بیش از دو هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری در سال‌های اخیر نوسازی و به مجموعه ناوگان راهداری کشور وارد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در بازدید از محور داورزن به مزینان استان خراسان‌رضوی با بیان این مطلب با اشاره به اینکه مجموع ماشین‌آلات راهداری ۹ هزار دستگاه است که تقریباً عمر بالای ۲۵ سال دارند، گفت: از این رو باتوجه به این که بیشتر این ماشین‌آلات تولید خارج هستند و تأمین قطعات آنها دشوار است، بنابراین به دنبال نوسازی ناوگان با استفاده از کارخانه‌های داخلی بوده که قطعا رونق اشتغال هم در پی دارد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا، افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در صورتی که ظرف دو الی سه سال آینده امکان خرید ۳۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات فراهم گردد ، تا ۱۰ سال آینده از نظر ماشین‌آلات، مشکلی نخواهیم داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در زمینه نگهداری راه‌های کشور مورد نیاز است، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین شده است که با داشتن بالغ بر ۲۲۰ هزار کیلومتر طول راه‌ها و ۴۰۰ هزار دستگاه پل و ابنیه فنی، قطعاً با چالش‌‌های زیادی مواجه هستیم ،اما تلاش می کنیم با اولویت بندی بخشی از چالش ها را مرتفع کنیم.
حسن‌نیا یکی دیگر از چالش‌های سال‌جاری را تأمین قیر مورد نیاز جاده‌ها بیان کرد و افزود: باتوجه به قانون بودجه سال ۹۸ مشکلاتی را در فرایند تأمین و جذب قیر ایجاد کرده است، در صورتی که ۲۰ درصد راه‌های شریانی کشور ، خرابی شدید داشته و نیاز به روکش آسفالت دارند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، یادآور شد: سالانه بالغ بر ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تن قیر مورد نیاز است تا سطح جاده‌ها به سطح قابل قبولی برسد.
حسن‌نیا اظهار داشت: در استان خراسان‌رضوی، چهار پایانه مرزی وجود دارد که حمل بار از استان‌های دیگر به مقصد ترانزیتی افغانستان و ترکمنستان انجام می‌شود و وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارتقای سطح کمی و کیفی محورهای ترانزیتی استان است.
وی افزود: شهرستان سبزوار با داشتن وسعت زیاد و محورهای ارتباطی مهم، ارتباط کریدورهای شمالی و شرق – غرب را فراهم می‌کند و از اهمیت ترانزیتی برخوردار است.
براساس این گزارش، در ادامه این بازدید، جلسه بررسی مسائل حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در محل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سبزوار استان خراسان‌رضوی برگزار شد.
این گزارش حاکی است، بازدید از پروژه تعریض محور سبزوار به ششتمد از دیگر برنامه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی در شهرستان سبزوار بوده و در ادامه بررسی مسائل حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بخش ششتمد و بخش روداب در محل بخشداری‌های شهرستان ذی‌ربط برگزار شد.
گفتنی است در ادامه سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی ،از محورهای سبزوار –نیشابور و نیشابور – مشهد نیز بازدید به عمل آمد.