سرپرست فدراسیون والیبال در نامه‌ای جداگانه برای حفظ کرامت نظام جمهوری اسلامی ایران با صراحت انصراف خود را با وجود در اختیار داشتن بلیت و روادید از حضور در شیکاگو اعلام کرد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، «افشین داوری» در تشریح اتفاقاتی که برای تیم ملی ایران در شیکاگو رخ داد، اظهار داشت: قبل از سفر، مکاتبات جهت اخذ روادید با فدراسیون جهانی، IOC و فدراسیون آمریکا انجام شد. با توجه به هماهنگی‌های انجام گرفته و بر خلاف سال گذشته، تمامی اعضای تیم ملی روادید حضور در کشور آمریکا را دریافت کردند و از کاروان ایران انگشت‌نگاری صورت نگرفت.
وی در ادامه عنوان کرد: اعتراض ما به تأخیر تیم‌ملی در ورود به آمریکا است زیرا کاروان‌های اعزامی ایران هر کدام بیش از چهار ساعت در فرودگاه معطل شدند. این موضوع در شرایطی اتفاق افتاد که ما پیش از این در نامه‌نگاری‌ها نحوه میزبانی خود و تکریم از مهمانان ایران در هفته‌های گذشته را به مسئولان گوشزد کردیم. در نهایت این میزبانی باعث شد تا ما به سرعت نامه اعتراضی خود را به فدراسیون جهانی و فدراسیون والیبال آمریکا ارسال کنیم و روز یکشنبه بعد از ورود تیم‌ملی و استقبال دور از انتظار کشور میزبان، اعتراض رسمی ما به دست مسئولان رسید.
سرپرست فدراسیون والیبال اضافه کرد: همچنین در این نامه اعتراضی اعلام کردیم که نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهیم داد. همان‌گونه که در نامه ارسالی روز یکشنبه به فدراسیون آمریکا و اشاره به نحوه استقبال، تردید خود را برای حضور در شیکاگو اعلام کردیم و در ادامه امروز نیز در نامه‌ای جداگانه به دلیل آنکه باید کرامت نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شود، با صراحت انصراف خود را با وجود در اختیار داشتن بلیت و روادید از حضور در شیکاگو اعلام کردم.
در روزهای گذشته پس از انتشار خبر قصد سفر داوری به آمریکا، انتقاد زیادی از وی شد اما سرپرست فدراسیون والیبال در مصاحبه‌ای اعلام کرد که وظیفه‌اش ایجاب می‌کند تا به آمریکا برود