سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز گفت: حفظ فرناندو دخسوس، دروازه‌بان برزیلی، در فصل جدید لیگ برتر برای باشگاه هزینه‌بر بود.
به گزارش جارچی اخبار رسول خطیبی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این دروازه‌بان پیشنهادات خوب خارجی داشت و با توجه به نوسان ارز در کشور، حفظ وی برای باشگاه هزینه بالایی داشت.
وی با اشاره به اینکه قرارداد اغلب بازیکنان ترکیب اصلی فصل گذشته با ماشین سازی به پایان رسیده است، اظهار داشت: تمایل ما حفظ شاکله اصلی تیم بود، اما متأسفانه اغلب بازیکنان قراردادشان به پایان رسیده بود و از جمع ما جدا شدند.
خطیبی اضافه کرد: با این وجود حدود ۷۰ درصد شاکله اصلی تیم برای فصل جدید لیگ برتر تشکیل شده است و با حمایت‌های مالک باشگاه و تلاش‌های هیأت مدیره و مدیر عامل، بیشتر بازیکنان مدنظر کادر فنی جذب و تعدادی از نفرات فصل قبل نیز تمدید قرارداد کرده‌اند.
وی ادامه داد: در ادامه زمان باقی مانده از نقل و انتقالات بازیکنان، با جذب دو سه بازیکن دیگر ترکیب تیم فوتبال ماشین سازی کامل می‌شود.
خطیبی با ابراز رضایت از روند تمرینات پیش فصل تیم ماشین سازی، گفت: شرایط تیم و تمرینات منظم و مطلوب است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده پیش می‌رویم و در مجموع روند رو به رشدی را در آماده سازی شاهد هستیم.
وی به بازی تدارکاتی ماشین سازی مقابل مبل محتشم اشاره کرد و گفت: با توجه به تمرینات فشرده‌ای که طی هفته‌های گذشته پشت سر گذاشته‌ایم، فشار بدنی زیادی به بازیکنان وارد آمده و در همین راستا برای اولین دیدار تدارکاتی به مصاف یکی از تیم‌های بومی رفتیم که هدف ما برای این دیدار تدارکاتی قرار گرفتن بازیکنان در شرایط بازی بود.
خطیبی اظهار داشت: در ادامه روند آماده‌سازی تیم طی روزهای آینده به مصاف تیم‌های دسته‌اولی و لیگ برتری نیز خواهیم رفت.
وی برپایی اردوی خارج از کشور توسط باشگاه ماشین سازی را منتفی دانست و افزود: با توجه به امکاناتی که در تبریز وجود دارد و شرایط آب و هوایی مطلوب این شهر، اردوی خارجی نخواهیم داشت و برنامه‌های تمرینی و آماده سازی تیم در تبریز پیگیری می‌شود.
سرمربی سبزپوشان تبریزی گفت: ماشین سازی برای فصل جدید لیگ برتر، تیم جوان و با انگیزه‌ای تشکیل داده که امیدواریم با حمایت هواداران، فصل موفقی را رقم بزنیم.
به گزارش ایرنا، تیم فوتبال ماشین سازی تبریز تاکنون شاهین ثاقبی و سامان نریمان جهان از پیکان تهران، کاخا کاکاشویلی از گرجستان، مهیار زحمت کش از ملوان انزلی، علیرضا مصطفائی از چوکای تالش، بابک مرادی از فولاد خوزستان و فردین عابدینی از نفت آبادان را جذب کرده است.
این تیم پرهوادار در فوتبال تبریز فصل گذشته لیگ برتر را با رتبه سیزدهمی به پایان رساند.