دبیر کمیته مالی اتحادیه کارگری کشور چین گفت: کیفیت حمایت از نیروی کار در تبریز میتواند الکویی برای دیگر کشورها از جمله چین باشد.
به گزارش جارچی اخبار ، جیانگ شی بائو در حاشیه دیدار هیات بلند پایه کارگری چین با شهردار تبریز که در محل عمارت تاریخی شهرداری تبریز برگزار شد ضمن قدردانی از برگزاری این دیدار اظهار داشت: در آغاز این سفر، و در بازدید از کارخانه های صنعتی شاهد پیشرفت تکنولوژی و صنعت در کشور ایران بودیم.
وی ادامه داد: ایران کشور رو به رشد است و ارتباط دو جانبه این کشور با کشور چین، موجب شده تا در بسیاری از موارد الگوهای حرکتی دو کشور در راستای ارتقا سطح شاخص های اقتصادی بهبود یابد.
شی بائو با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا تصریح کرد: تلاش های آمریکا برای ایجاد تاثیراتی منفی علیه اقتصاد چچین و ایران با شکست مواجه شده است.
دبیر کمیته مالی اتحادیه کارگری چین ضمن ابزار خرسندی از وجود ارتباطات دیپلماتیک میان ایران و چین، خواستار افزایش بیش از پیش این ارتباطات شد.
وی با اشاره به عزم مسئولان شهری تبریز برای ارتقا کیفی معیشت کارگران در این شهر گفت: این تلاش الگویی برای کشور چین بوده و تشابهات بسیاری در این قبیل امور در میان دو کشور وجود دارد.
شی بائو امضا تفاهم نامه امضا شده میان اتحادیه کارگری دو کشر چین و ایران بسیار راهگشا خواند.
این دیدار با حضوراعضا شورای اسلامی شهر تبریز و شهردار و برخی از مدیران ارشد شهرداری تبریز با هدف افزایش تعاملات و تبادل تجربیات میان دو کشور برگزار شد.
هیئت بلند پایه کارگری کشور چین به ریاست گنگ آنگ دونگ معاون اتحادیه کارگران کشور جین به همراه یو آن زنگ وی رییس اتحادیه صنایع سبک و نساجی، جیانگ شیبائو مدیر کمیته مالی اتحادیه، وانگ شی مدیر حسابرسی اتحادیه و دوآن چنگ یوم مدیر صندوق اتحادیه کارگران کشور چین به تبریز سفر کرده اند و در این سفر توافق نامه همکاری میان اتحادیه اتحادیه کارگران استان شاندونگ چین و خانه کارگر آذربایجان شرقی امضاء شد
این هیأت در این سفر همچنین از ظرفیت‌های کارخانه سیمان صوفیان، تراکتورسازی تبریز بازید کردند و دیدار با استاندار آذربایجان شرقی ، شهردار تبریز و اعضای فراکسیون کارگری شورای اسلامی کار شهر تبریز از دیگر برنامه‌های این هیأت کارگری در آذربایجان شرقی بود.