ساختمان مرکزی حراست و سیستم بخار دانشگاه تبریز صبح امروز با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر پور اصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
به گزارش جارچی اخبار ، ساختمان مرکزی حراست با اعتبار نزدیک سه میلیارد تومان در وسعتی به مساحت ۱۹۲۰ متر مربع در ۵ طبقه در ۷ سال احداث شده که شامل ۲۰ اتاق، آمفی تئاتر، حسینیه، نمازخانه، خوابگاه و سایر فضای مورد نیاز است.
افتتاح سیستم بخار برای پخت غذا برای اولین بار در بین دانشگاه‌های کشور دیگر پروژه ای بود که صبح امروز با حضور دکتر غلامی و هیات همراه وی و دیگر مسئولان به بهره برداری رسید که برای تجهیز و راه اندازی این سیستم نیز نزدیک ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.
افتتاح ساختمان دانشکده کشاورزی اهر( در قالب طرح تملک دارائی های سرمایه ای مصوب)، افتتاح واحد تولیدی شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز با ظرفیت تولید یک تن در ساعت ( از محل کمک های خیرین و منابع داخلی) و کلنگ زنی سیستم تصفیه آب قنات دیگر پروژه های است که امروز و فردا با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره برداری خواهد رسید.
برای بهره برداری این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، خدماتی و آموزشی دانشگاه تبریز، بازدید از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دیدار با دانشگاهیان و مسئولان استان به آذربایجان شرقی سفر کرده است.