وزیر جهادکشاورزی، با بیان اینکه ۵۰ درصد سیب‌زمینی آذربایجان‌شرقی در شهرستان سراب تولید می‌شود، گفت: سیب‌زمینی‌کاران این منطقه باید از حاصل دسترنج خود بیشتر بهره‌مند شوند.
محمود حجتی روز پنجشنبه در جریان سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی در شهرستان سراب، در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی سیب زمینی در این شهرستان اظهار داشت: تا کنون ۲ موافقت نامه جهت احداث کارخانجات چیپس، سورتینگ و محصولات فرآوری سیب زمینی از جمله فرانچ فرایز صادر شده و این طرح ها با اعتباری افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال در حال اجراست.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی، با اشاره به شرایط اقلیمی و محدودیت فصل کشت در این منطقه گفت: برای پیشگیری از کاهش قیمت در زمان برداشت این محصول، بخشی باید به صورت تازه خوری و فرآوری شده به بازار عرضه شده و بخش عمده آن جهت استفاده در فصل زمستان به سردخانه ها منتقل شود.
حجتی همچنین در بازدید از مرکز پشتیبانی و مطالعات گاو بومی سراب، با تاکید بر ضرورت حفظ و تقویت این نژاد برتر و اصیل ایرانی افزود: از ده ها سال پیش، این ذخیره ژنتیکی در این شهرستان، نگهداری و شناسنامه دارشده است.
امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، عملیات احداث کانال آبیاری روستاهای اوغان، کیلگ آباد و سرانسرآغاز شد.
این کانال حدود ۸ کیلومتر است و جهت اجرای آن هزینه ای افزون بر ۴۰ میلیارد ریال صرف خواهد شد.
این کانال آب ۱۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب رودخانه تاجیار را تامین خواهد کرد.
امروز با حضور رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی، ۱۲۵ طرح بخش کشاورزی با اعتباری افزون بر ۹۳۳۰ میلیارد ریال در آذربایجان شرقی بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی می شود.
این طرح ها در زیر بخش های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام، طیور، شیلات و گلخانه ای و منابع طبیعی و آبخیزداری است که برای حدود ۱۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.