رییس جمهوری اسلامی ایران بر حمایت دولت از توسعه صنعت کفش و چرم تبریز تاکید کرد و به وزیر صنعت دستور داد تا مشکلات این حوزه را به جد پیگیری کند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری از تعداد ۹۳ طرح تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه حمایت از کفش تبریز مورد تاکید است، یادآوری کرد: در سفر سال گذشته به تبریز نیز با حضور در بازار کفش تبریز این مساله را پیگیری کردیم.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های زیاد تبریز در تولید کفش و چرم، اظهار کرد: تبریز می تواند تامین کننده بخش اعظمی از کفش ایران بوده و حتی نسبت به صادرات این محصول نیز فعال تر از گذشته باشد.
روحانی در اشاره ای به سخنان استاندار آذربایجان شرقی گفت: هرچند ایشان از تبریز به عنوان شهر شیرینی و شکلات یاد کردند اما تبریز مرکز کفش و فرش و شعر و ادب و مرکز همه چیز است.
وی اضافه کرد: مردم بیدار و متعهد تبریز همواره در طول تاریخ، نهضت مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سربلند و همیشه در صحنه بوده اند که از آنها تشکر می کنم، مردمی که در تاریخ این سرزمین وطن خواه و وطن دوست بوده اند.
رییس جمهوری همچنین به آغاز تعدادی از طرح های مربوط به آلومینا در سراب اشاره کرد و از این طرح ها به عنوان تاثیرگذار در صنعت و اقتصاد کشور یاد کرد که بسیار اهمیت دارد.
روحانی اضافه کرد: هم اکنون زیربناهای این طرح ها در سراب آماده شده است و دولت حتما” اجرای آنها را با دقت و حساسیت دنیال می کند.
وی به ذخایر ۳ میلیارد تنی معادن در آذربایجان شرقی اشاره کرد، گفت: این میزان ذخایر ظرفیتی بسیار بزرگ و زیادی است که تحول بزرگی می تواند در اقتصاد کشور و استان ایجاد کند و برای ما بسیار مهم است تا در تولید آلومینا خودکفا باشیم.
رییس جمهوری امروز به همراه شماری از اعضای کابینه و در راستای دور سوم سفرهای استانی میهمان مردم آذربایجان شرقی است.
در این سفر بیش از ۵۰۰ طرح به ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.