عملیات ساخت بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی شهرستان مرند در زمینی با زیربنای ۳۲ هزار متر مربع امروز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت آغاز شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، امروز با حضور دکتر سعید نمکی در سفر استانی رییس جمهوری به آذربایجان شرقی، همچنین مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی شهید بهشتی مرند که در زمینی با زیربنای ۷۰۴ متر مربع و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده است، افتتاح شد.
در این مرکز، خدمات پزشکی، مراقبت های سلامتی، مامایی، داروخانه، بهداشت محیط و حرفه ای، تزریقات و آموزش های بهداشتی به گروه های مختلف جمعیت ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفری تحت پوشش، ارایه می شود.
وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت مرند در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم به سرعت عملیات ساخت بیمارستان جدید مرند با ظرفیت ۳۰۴ تخت تکمیل شود، زیرا این بیمارستان پس از بهره برداری، یکی از بیمارستان های مدرن و پیشرفته و موثر در ارائه خدمات به مردم و گردشگران سلامت خواهد بود.
سعید نمکی خاطرنشان کرد: امیدوارم در یک برنامه زمان بندی شده، در بازه زمانی دو تا سه سال آینده، شاهد تکمیل این بیمارستان باشیم.
وی افزود: مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی شهید بهشتی مرند، خدمات پیشگیرانه و درمانی مورد نیاز مردم منطقه را با استفاده از سیستم ارجاع، پزشکی خانواده و راهنماهای بالینی ارائه می کند.
شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.
رییس جمهوری امروز به همراه شماری از اعضای کابینه و در راستای دور سوم سفرهای استانی میهمان مردم آذربایجان شرقی است.
در این سفر بیش از ۵۰۰ طرح به ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.