معاون راهبردی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور گفت: ۴۰ درصد نیروگاه های موجود در کشور مربوط به دولت است و ۶۰ درصد برق مصرفی در نیروگاه‌های خصوصی تولید می‌شود.
عبدالرسول پیشاهنگ روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند شهرستان بناب افزود: هم اکنون ۴ هزار و ۸۵۰ مگاوات برق در آذربایجان شرقی وارد مدار می شود که ۳۰ درصد آن را دولتی و ۷۰ درصد برق استان شامل بخش خصوصی است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه هم اکنون برق مصرفی مورد نیاز صنایع و سایر بخش ها ۳ هزار و ۲۵۰ مگاوات است؛ اعلام کرد: با افزایش میزان تولید برق علاوه بر تأمین نیاز داخلی در بخش های مختلف نیم نگاهی نیز به صادرات برق داریم.
پیشاهنگ خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب امکان تعویض روغن سیستم های برق را نیز نداشتیم ولی امروز بیش از ۵۰ درصد ظرفیت نیروگاه های کشور توسط متخصصان داخلی بخصوص شرکت مپنا تأمین می شود.
وی با تأکید بر اینکه تحریم های دشمنان را در بخش صنعت برق به فرصت تبدیل کردیم؛ گفت: با تکیه بر توانمندی های نیروهای داخلی به این خودکفایی دست پیدا کرده ایم.
معاونت راهبردی مادر تخصصی تولید نیروگاه های برق حرارتی کشور در عین حال با تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی در کشور بیان کرد: هر یک دقیقه صرفه جویی برق در کشور برابر ۳ هزار میلیارد تومان صرفه جویی است.
مجری طرح نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F سهند بناب هم گفت: این نیروگاه جزو نیروگاه های برتر دنیاست.
نصراللهی با اعلام اینکه ظرفیت این نیروگاه ۴۵۱ مگاوات است؛ افزود: این نیروگاه با بهترین کیفیت تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
نیروگاه سیکل ترکیبی سهند شهرستان بناب ساعتی پیش همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی با حضور عبدالرسول پیشاهنگ معاونت راهبردی مادر تخصصی تولید نیروگاه های برق حرارتی کشور کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب که توسط بخش خصوصی اجرا شده ۴۵۱ مگاوات و شامل یک واحد توربین گازی به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات است که تا تابستان ۱۴۰۰ وارد مدار می شود و دارای یک واحد توربین بخار نیز با ظرفیت ۱۴۴ مگاوات با راندمان ۵۸ درصد است.
شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.