سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه راه موقت برون‌رفت از مشکل کمبود نیروی انسانی، طرح خرید خدمات آموزشی است، گفت: ۶۸ هزار فرهنگی در سال‌جاری بازنشسته می‌شوند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا، سیدجواد حسینی در شورای آموزش‌ و پرورش استان خراسان رضوی که در ساختمان استانداری شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل آموزش ‌و پرورش بازنشستگی ۲۵۵ هزار نفر از پرسنل طی سال‌های ٩٧ تا ١۴٠٢ است که کاهش ۳۰ درصدی نیروی انسانی و افزایش ۱۷،۵ درصدی جمعیت دانش‌آموزی داریم.
حسینی تأکید کرد: با تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان، رتبه‌بندی معلمان را اجرایی خواهیم کرد و پاداش بازنشستگان در دو مرحله در پایان مرداد و شهریور پرداخت خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ۶٨هزار نفر در سال ٩٨ بازنشسته می‌شوند و تنها٢٠ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان، شهید رجایی و ماده ٢٨ وارد آموزش‌ و پرورش می‌شوند و ١٢هزار نفر هم نیروهای حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی خواهند بود که کسری نیرو را می‌توان با چند راهکار دیگر کاهش داد اما برای اول مهر ان‌شاءالله هیچ مشکلی برای نیروی انسانی نخواهیم داشت.
حسینی گفت: راه موقت برای برون‌رفت از مشکل کمبود نیروی انسانی در حال حاضر طرح خرید خدمات آموزشی است. این طرح به معنای خصوصی‌سازی آموزش ‌و پرورش نیست چراکه امنیت، سلامت و تعلیم و تربیت امری حاکمیتی است.