روز دوم از چهارمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نونهالان دنیا با کسب چهار مدال طلا و برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر، در ادامه این رقابتها که با حضور ۵۵۰ تکواندوکار از ۶۴ کشور به میزبانی ازبکستان در تاشکند جریان دارد امروز پنجشنبه ۱۷ مردادماه تیم کشورمان ۵ نماینده داشت که زهرا زرین نعل و مبینا بخشی‌نژاد مدال طلای جهانی را کسب کردند و پویان جعفر صالحی و امیرحسین متاجی بر سکوی سومی جهان ایستادند اما امیر عباس رهنما از کسب مدال بازماند.
مبینا بخشی‌نژاد در وزن ۴۷- کیلوگرم پس از یک‌دور استراحت، «صوفیا پوکوتیلو» از اوکراین را با نتیجه ۶ بر ۳ از پیش‌رو برداشت و در ادامه برابر «کریتیکا پانیاخام» از تایلند نیز ۳۳ بر ۱۱ به پیروزی دست یافت و نیمه نهایی مقابل «بث چریستی» از انگلیس ۳۴ بر۱۳ پیروز شد و به مبارزه پایانی راه یافت و در نهایت با برتری ۱۵ بر ۱۴ مقابل «آندرا مندیولسو» ازکلمبیا عنوان قهرمانی را کسب کرد.
زهرا زرین نعل ماینده وزن ۴۱- کیلوگرم تیم‌ملی نونهالان ایران کار خود را با برتری ۴۶ بر۲۹ مقابل «دیلان دورگون» از آلمان آغاز کرد و سپس «ئین یو لی» از چین تایپه را ۱۶ بر ۹ از پیش رو برداشت و در ادامه «لایلو زینیدینوا» از ازبکستان را با نتیجه ۴۶ بر ۸ شکست داد و سپس با پیروزی ۲۷ بر ۲ مقابل «تیارناق اسوینی» از استرالیا به مبارزه نهایی راه یافت و در این مبارزه هم ۳۹ بر ۲۸ برابر «اچاراپورن سوخامون» از تایلند به پیروزی رسید و قهرمان شد.
برنامه روز سوم نمایندگان ایران
فردا جمعه ۱۸ مردادماه و در روز سوم این رقابتها ۵ تکواندوکار دیگر از کشورمان به دیدار رقبای خود می روند. امیرحسین نوروزی در وزن ۴۱- کیلوگرم ابتدا با نماینده قبرس مبارزه می‌کند و سپس به مصاف هوگوپوش استرالیا می‌رود.در وزن ۴۵- کیلوگرم، امیررضا قربانی در نخستین گام با مکزیک دیدار می‌کند و در ادامه باید یکی از هوگوپوش کویت یا مولداوی را شکست دهد.
ساناز عباس پور در وزن ۴۴- کیلوگرم نماینده کشورمان است؛ ساناز در اولین دیدار با هوگوپوش کره جنوبی مبارزه می‌کند و در صورت برتری نماینده استرالیا را پیش‌رو دارد.پونه جعفرصالحی تکواندوکار وزن ۵۵- کیلوگرم در اولین پیکار به مصاف هوگوپوش اوکراین می‌رود و پس از آن با یکی از تکواندوکاران قبرس، مکزیک و مصر دیدار خواهد کرد.در وزن ۵۹- کیلوگرم نیز ستایش قهرمانی هوگوپوش ایران است که پس از یک‌دور استراحت با برنده دیدار انگلیس و قزاقستان مبارزه می‌کند.
این دوره از مسابقات تا رزو شنبه در کاخ ورزش تاشکند ادامه خواهد داشت