رییس پلیس راه های کشور گفت: بر اساس آمارهای منتشر شده به ازای هر ۱۰ هزار دستگاه خودرو در جهان ۶.۴ نفر فوتی ثبت شده است که این رقم در ایران برای همین تعداد خودرو معادل ۵.۲ نفر است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، سردار تیمور حسینی، روز جمعه در بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی حمایت از جوامع ایمن در تبریز، پهناور بودن ایران و دسترسی مردم به امکانات رفاهی بیشتر با وجود تحریم های ظالمانه را از دلایل نرخ بالای تصادفات رانندگی در کشور بیان کرد که برای کاهش این تلفات باید بسیج عمومی و عزم ملی در کشور به وجود آید.
وی اظهار داشت: مسائل ترافیکی یکی از مباحث پر گفت‌وگو در جامعه است و بیشتر به نظر می‌رسد که به دنبال چیستی و چرایی هستیم که البته بخش قابل توجه آن بر همه معلوم است و نکته پنهانی زیادی در این زمینه نیست.
حسینی با بیان اینکه مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات را لازم دارد، ادامه داد: راه، وسیله نقلیه و خطاهای انسانی نقش موثر در تصادفات دارند.
وی با اشاره به اقدامات موثر برای کاهش تلفات تصادفات رانندگی طی ۱۰ سال اخیر، گفت: هر چند با شرایط ایده ال فاصله داریم اما اقدامات موثری طی این سالها شده است که باید تداوم یابد.
به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی حمایت از جوامع ایمن از امروز به مدت سه روز بخ میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز به کار کرد.
در این کنفرانس ۳۰ نفر از صاحب نظران و پژوهشگران حوزه ترافیک از ۲۰ کشور جهان حضور دارند.