نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات هشت اخلالگر ارزی در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی آغاز شد.

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد رئیس شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان اقتصادی روز سه شنبه در این جلسه دادگاه گفت: این دادگاه برای رسیدگی به اتهامات ایوب استاد کریمی و افراد مرتبط با وی به صورت علنی و با حضور نماینده دادستان، متهمان و وکلای آنها برگزار می شود.
باقری نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست اظهار داشت: ایوب استاد کریمی به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و ولی حاجی پور به میزان ۲۸ میلیون یورو متهم است.
وی ادامه داد: همچنین راجان حاجی پور به معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۱۲۶ میلیون یورو متهم است.
نماینده دادستان گفت: امیر موسایی نیز به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۲۵ میلیون یورو متهم است و نوروز سبحان به مشارکت در اخلال در نظام ارزی به میزان ۲۵ میلیون یورو و داریوش شجاع فر به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور به میزان ۲۱ میلیون یورو متهم هستند که شجاع فر فعلا متواری است.
به گفته نماینده دادستان وحید فراهانی به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۹ میلیون یورو متهم و متواری است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا: باقری افزود: مهدی اشرفی به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۹۵ هزار دلار متهم است.
نماینده دادستان به اقدامات مجرمانه متهمان از طریق واتساپ و تلگرام اشاره کرد و گفت: متهمان همگی اهل منطقه ماکوی آذربایجان هستند که اقدام به قاچاق ارز بین ایران و ترکیه می کردند.
وی افزود: پس از اینکه راجان حاجی پور، ولی حاجی پور، امیر موسایی و نوروز سبحان دستگیر شدند، دلارهای دسته بندی شده از محل فعالیت عبدالرضا کاظمیانی کشف و ضبط شد.