«غلامحسین شافعی» در نشست صبحانه کاری امروز(دوشنبه) با حضور «علی اصغر مونسان» وزیر پیشنهادی گردشگری گفت: قرار است بزودی وزیر گردشگری به کابینه معرفی شود، در عین حال سال‌های گذشته تحولات خوبی را در گردشگری و میراث فرهنگی شاهد بودیم و به درستی در خود دولت نیز

توجه خاصی به این موضوع می‌شود و با این حال ثبات نداشتن در مدیریت گردشگری کشور در سال‌های گذشته بیشترین آسیب را به این صنعت وارد ساخت.

وی افزود: امروزه صنعت گردشگری از نظر درآمد و اشتغال با صنعت نفت و خودروسازی در کشور مقایسه می‌شود؛ در واقع این صنعت در رده بالا از نظر اهمیت اقتصادی معرفی می‌شود و از سوی دیگر ارزش افزوده گردشگری برای کشور قابل مقایسه با هیچ یک از بخش‌های دیگر نیست و ارزش افزوده آن بسیار بالاست.
به گزارش جارچی اخباربه نقل از ایرنا: شافعی خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون نفر در دنیا در صنعت گردشگری فعالیت دارند و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد دلار نیز درآمد سالانه این صنعت برآورد می شود که باز هم سهم ایران در آن بسیار اندک است.

به اعتقاد وی تغییرات ارزی سبب شده تا ایران به یکی از ارزان‌ترین کشورها برای گردشگری خارجی محسوب شود و این موقعیت ویژه ای برای توسعه صنعت گردشگری ایران فراهم کرده است.

رئیس اتاق ایران ضمن تاکید بر اینکه از آثار اجتماعی و فرهنگی گردشگری نباید چشم پوشید، افزود: صنعت گردشگری در تصویرسازی درست ایران و انتقال آن به کشورهای خارجی می‌تواند موثرترین بخش فعالیت‌های کشور باشد.

وی با اشاره به لزوم تقویت حضور بخش خصوصی در صنعت گردشگری اظهار داشت: مردمی بودن صنعت گردشگری بیشتر از سایر بخش هاست، و در تدوین سیاست های کلان انتظار می رود بخش خصوصی حضور داشته باشد و مشاوره دهد. همچنین ایجاد تسهیلات ویژه و حمایت لازم در توسعه

صنعت گردشگری مساله مهمی است که اقدامات خوبی هم در این زمینه تا کنون انجام شده است.