مادران به رسم هر ساله فرزندان خود را سبز پوشان به تاسی از قیام عاشورا نذر قیام حضرت مهدی (عج) می‌کنند. این مراسم همزمان در ۴۵ کشور جهان نیز برگزار شد.

این مراسم امسال برای اولین بار با حضور ۱۰۰هزار نفری مادران و فرزندانشان در استادیوم آزادی برگزار شد. از ابتدای صبح وسایل حمل و نقل برای رفت و آمد مادران به استادیوم آزادی در نظر گرفته شده بود. در این مراسم گروه‌های تواشیح و مداحان اهل بیت در راستای مقام و منزلت اهل بیت (ع) و به ویژه حضرت علی‌اصغر (ع) به مدیحه سرایی پرداختند.

همچنین آئین شیرخوارگان حسینی (ع) با اجتماع مادران حسینی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا: این مراسم همچنین در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مجد و مدیحه سرایی اهل بیت (ع) و در مسجد مقدس جمکران و سایر امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد.

بر اساس این گزارش در مراسمی که با حضور مادران و فرزندان سبز پوش آنها در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم، گروه تواشیح نسیم قدر به اجرای برنامه پرداخت و یکی از شاعران اهل بیت (ع) در مدح و منقبت حضرت علی اصغر (ع) قطعاتی را در راستای مقام حضرت علی اصغر (ع) و صاحب الزمان (عج) قرائت کرد و مداحان اهل بیت (ع) مدیحه سرایی کردند.

در پایان این مراسم که مادران شهدای مدافع حرم و فاطمیون نیز حضور داشتند همچون رسم هر ساله مادران با قرائت نذرنامه؛ «یا صاحب الزمان فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن. یا مسیح حسین یا علی اصغر (ع) ادرکنی» فرزندان خود را نذر یاری و قیام حضرت صاحب الزمان (عج) کردند.