صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برنامه‌های مختلفی را برای ایام تاسوعا و عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایشان تدارک دیده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در سیمای سهند ویژه برنامه های شهادت به تهیه کنندگی فرزاد یحیوی و جمال پورفرج از بعد از ظهر روز یکشنبه به صورت زنده و مستقیم تا سوم شهدای کربلا به روی آنتن می رود. در این برنامه ها با دعوت از حجج اسلام حسینی ، سرایی ، نوین ، کاملی فر و نظری ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی قیام امام حسین ، علل وقوع حادثه عظیم کربلا در فاصله چند سال بعد از رحلت پیامبر اکرم و تاثیر آن بر جامعه آن زمان و روشن شدن حقیقت حکومتهای معاصر امام حسین و پس از آن بررسی می شود. همچنین برقراری ارتباط زنده با شهرستان ها و مراکز استانی ، پخش گزارش های مردمی از نقاط مختلف شهر از جمله بازار مظفریه – میدان ساعت و عزاداریهای مردم ولایتمدار تبریز و درنهایت پخش زنده نماز ظهر عاشورا از دیگر بخش های این ویژه برنامه ها می باشد.
صدای استانی مرکز آذربایجان شرقی هم از صبح روز تاسوعا تا شام غریبان سید و سالار شهیدان و هفتاد و دوتن از یاران گلگون کفنشان با عشق قافله سی مخاطبان خود را همراهی میکند. در این برنامه ها سعی می شود با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه ، مداحان و ذاکرین اهل بیت اوقاتی پربار و سرشار از معنویت برای شنوندگان رادیو خلق شود. همچنین پخش گزارش های لحظه به لحظه از عزاداریهای پرشور مردم در نقاط مختلف شهر ، برقراری ارتباط با مراکز استانی و پخش نوحه های آذری و فارسی از مداحین نامی گوشه ای از تلاشهای همکاران در رادیو تبریز شمرده می شود.
در این ویژه برنامه ها سعید علیزاده ، علی اصغر پورامان و پریسا امیری تهیه کننده هستند.
رادیو برون مرزی این مرکز هم برای شنونده های آذری زبان خارج از کشور در روزهای نهم و دهم محرم برنامه های ساچیلان شعاعلار ، مشکات و پخش گزارشهای متنوع از عزاداریها و سوگواری های مردم آذربایجان را به روی آنتن میبرد.