رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور گفت: ۲۴ هزار بخاری نفتی در مدارس کشور وجود دارد که در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور جمع‌آوری این بخاری‌ها از مدارس بین استان‌های سراسر کشور توزیع شده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از فارس از سراب، «مهرالله رخشانی مهر» صبح امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه سراب اظهار داشت: سرانه میانگین کشور در فضای آموزشی ۵.۲ متر است که در ۱۱ استان از جمله تهران و البرز و برخی استانهای محروم از این رقم کمتر است.
وی از بالابودن سرانه فضای آموزشی در آذربایجان شرقی خبر داد و این رقم را ۶ متر عنوان کرد.
رخشانی‌مهر با بیان اینکه اعتبارات نوسازی کشور در سال ۹۶ نزدیک به صفر بود، گفت: اعتبارات در سال ۹۷ و ۹۸ به بالای ۱۰۰ میلیارد تومان رسید که با تخصیص این اعتبارات تا اول مهر تمام بخاری‌های نفتی در کل کشور جمع‌آوری می‌شود.
رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور اظهار کرد: ۲۴ هزار بخاری نفتی در مدارس کشور وجود دارد که در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور جمع‌آوری این بخاری‌ها از مدارس بین استان‌های سراسر کشور توزیع شده است.
وی با اشاره به شیطنت شبکه‌های معاند خاطرنشان کرد: این شبکه‌ها چهره‌ای سیاه از وضعیت مدارس کشور نشان می‌دهند و این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد کل مدارس کشور نوسازی شده‌اند و بقیه ۳۰ درصد نیز در برنامه‌های آتی سازمان برای نوسازی هستند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: همچنین جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی از کشور تا آغاز سال تحصیلی از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان است.
این گزارش حاکی است، کلنگ زنی مدرسه ۱۲کلاسه به همراه سالن ورزشی در سراب با متراژ ۲ هزار و ۹۷۳ متر مربع و در زیربنای یک هزار و ۸۰۲ مترمربع به صورت سه طبقه به همراه سالن ورزشی در محوطه مدرسه توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی با اعتبار بالغ بر۶۰میلیارد ریال احداث می‌شود.