استاندار آذربایجان‏شرقی راه‎اندازی مرکز ماده ۱۶ بانوان را اولویت اول مدیریت استان خواند و گفت: تاکید داریم این مرکز تا پایان اسفندماه تکمیل شود.
محمدرضا پورمحمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: توفیق نسبی استان در کنترل و پیشگیری سوء مصرف مواد مخدر حاصل تلاش و همراهی همه تلاشگران این عرصه است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از فارس، وی افزود: همه سازمان‎ها دست به دست هم داده‎اند تا شرایطی پیش آید که آذربایجان‎شرقی جزو پاک‎ترین استان‌های کشور لقب گیرد؛ باید این وضعیت را حفط کنیم و ارتقا بخشیم و در نظر داشته باشیم کمترین شیوع مخدر برای جامعه اسلامی زیاد است.
پورمحمدی بر لزوم مقایسه روندهای سال گذشته و علت یابی ریشه اعتیاد تاکید کرد و افزود: وقتی پاره‎ای از مسائل مثل شرایط اقتصادی تغییر کند ممکن است معلول و پیامدها نیز تغییر یابد.
استاندار آذربایجان‌شرقی توضیح داد: علت یابی و آسیب‎شناسی از این جهت مهم است که در مقطعی ممکن است تاکتیک ها عوض شود؛ لازم است معلوم شود چرا در مقطع، مکان و گروه سنی خاص اعتباد بیشتر یا کمتر شده است.
وی با تأکید بر راه‎اندازی مرکز ماده ۱۶ بانوان گفت: تاکید داریم این مرکز تا پایان اسفندماه تکمیل شود و از سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی هم انتظار داریم اقدامات لازم را در جهت تامین اعتبار به موقع این مرکز انجام دهد.
استاندار آذربایجان‎شرقی خاطرنشان کرد: حضور تشکل های مردمی در این جلسه منعی ندارد، مشارکت دانشگاه‌ها و انجام کارهای پژوهشی در ارتباط با توسعه ورزش عمومی و ارتقاء سلامت جامعه را نیز ضروری می‎دانیم.
وی متذکر شد: جامعه ورزش باید مروج مبارزه با اعتیاد باشد و برای تحقق این امر فضای برد و باخت در ورزش کمرنگ شود.
پورمحمدی یادآور شد: تبریز علاوه بر اینکه یک مرکز صنعتی و تجاری است؛ به عنوان یک شهر ورزشی هم شناخته می‎شود و باید از این ظرفیت نهایت استفاده موثر به عمل آید.