فرمانده سپاه ناحیه عجب‌شیر از اعزام ۱۰ گروه جهادی به روستای آلمالو در بخش قلعه‌چای این شهرستان خبرداد.
سرهنگ یحیی حیدری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این گروه ها در قالب رزمایش سپاهیان عاشورا در حوزه‌های عمران، فرهنگ، بهداشت و سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خدمات رسانی خواهند کرد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی گفت: ساخت ۵ باب خانه محروم، واکسیناسیون ۱۰۰ راس دام، سمپاشی ۱۵۰ محل نگهداری دام سبک و سنگین، تهیه و توزیع ۳۶۰ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان، وزیت رایگان ۲۵۰ نفر از اهالی روستا، مشاوره اجتماعی، تکریم بنیان خانواده و مسائل تربیتی و برگزاری کلاس‌های اعتقادی از برنامه های این رزمایش است.
علی امانی بخشدار قلعه چای نیز در این رزمایش گفت: در راستای برنامه های دولت برای توسعه و عمران روستاها، تا ۲ ماه آینده گازرسانی به این روستا بهره برداری می شود و دیگر طرح ها و برنامه ها نیز طبق جدول زمان بندی شده در حال انجام است.
مسئول بسیج سازندگی آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اینکه این مجموعه برای همکاری با دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان جهت اجرای طرح‌های توافق شده آمادگی کامل دارد، اظهار کرد: بسیج سازندگی با تمام توان و امکانات فنی و مهندسی و نیز برخورداری از نیروی انسانی ماهر، سخت‌ترین و پیچیده‌ترین طرح‌ها را در مناطق صعب العبور و دورافتاده اجرا کرده و خواهد کرد.
سرهنگ محمد اسکندری با اشاره به اهداف اصلی تشکیل بسیج سازندگی گفت: تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج کردن جوانان کشور برای سازندگی، تعامل با ادارات و سازمان‌های دولتی برای تسریع در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم، ایجاد روحیه خلاقیت و مسئولیت پذیری در بین جوانان، استمرار ارزش‌های بسیج و ایجاد روحیه جهادی و انتقال آن به میادین کار از جمله این اهداف است.
وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف این مجموعه در قالب گروه‌های جهادی، گفت: کاهش هزینه‌های دولت در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی و نیز سرعت عمل در اجرا، مزیت مهم و اصلی بسیج سازندگی است.
شهرستان عجب شیر با ۷۱ هزار جمعیت در ۹۸ کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.