محمدعلی شجاعی در جلسه کارگروه آرد و نان افزود: زمانی که در مسئله‌ای دچار مشکل می‌شویم باید بپذیریم که در فرآیند و یا در مسیر مشکل وجود دارد و باید بازبینی شود تا آن مشکل مرتفع شود.

وی ادامه داد: چون مسیر را خوب طی نمی‌کنیم به سراغ نظارت می‌رویم، اما اگر کارها در ایستگاه‌های اول به خوبی انجام شود، موضوع نظارت نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که میزان توزیع آرد در مردادماه سال جاری نسبت به مردادماه سال گذشته در شهرستان جاجرم ۶۰ درصد افزایش و در فاروج شش درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: این تفاوت نشان از بی‌نظمی دارد و باید اصلاح شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از: شجاعی توضیح داد: باید در یک کمیته مشخص نانوا، اتحادیه، غله، و … حضور پیدا کنند و از سوی دیگر سرانه مصرف آرد و نان استان نیز مورد بررسی قرار گیرد و سپس بر اساس آن تصمیم گیری صحیح انجام شود.

وی بیان کرد: برنامه‌ها را رها کرده‌ایم سپس بعد از بروز مشکل در این حوزه، سراغ نانوا و رانندگان کامیون جابجا کننده آرد رفته‌ایم.

وی گفت: از سوی دیگر برای جلوگیری از بروز مشکل در ذخیره آرد در نانوایی، نانوا موظف است که ذخیره آرد خود را ۱۰ روز قبل از پایان آرد در نانوایی خریداری کند.

سیدالموسوی مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی در ادامه این جلسه بیان کرد: طی سال جاری در حوزه آرد و نان در استان ۱۳۶ پرونده تخلف تشکیل شده که رقم مجموع این تخلف‌ها ۳۱ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: کاهش سهمیه آرد متخلفان صحیح نیست چراکه اثرش به مردم منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود تا سهمیه اختصاص آرد به نانوایی‌ها به صورت فصلی و متغیر تعیین شود، چراکه فصلی همچون فصل کشاورزی سهمیه آرد زیادی مصرف می‌شود و در فصلی دیگری میزان آرد کمتری مصرف می‌شود.