رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی گفت: طبق پیش‌بینی انجام گرفته ترافیک در مهرماه ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.
یونس منفرد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تمام تلاش برای کمتر شدن ترافیک در مهرماه است به طوریکه تمام نیروها را برای این روزها بسیج کرده‌ایم.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از فارس ، وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی انجام گرفته ترافیک در مهرماه ۲۵ تا ۳۰درصد افزایش خواهد یافت، گفت: ما تمام نیروها را بسیج کرده‌ایم تا مردم به راحتی شروع به کار کنند.
رئیس راهور استان متذکر شد: شناور کردن دو ساعت اول کاری در دهه اول مهرماه جزو درخواست‌های ما نیز است.
منفرد با اشاره به قانون جدید در رابطه با رانندگان حمل و نقل عمومی، یادآور شد: به‌خاطر اینکه رانندگان بتوانند با گواهینامه پایه سوم فعالیت کنند، باید دو سال از صدور گواهینامه آنان گذشته و حداقل ۲۳ سال سن داشته باشند در غیر این‌صورت در وقوع تصادف در سرویس‌های حمل و نقل در حکم راننده فاقد گواهینامه خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد که پلیس راهنمایی و رانندگی در ماده ۱۸ به عنوان مهمان و بدون اعلام نظر است.
۴۶ فوتی در معابر شهری مربوط به عابر پیاده است
رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی در اعلام آمار مربوط به تصادفات داخل شهری بیان داشت: ۴۶ فوتی در معابر شهری مربوط به عابر پیاده است.
منفرد تصریح کرد: ۲۸ درصد تصادفات منجر به مرگ مربوط به موتورسیکلت، ۱۱ درصد سرنشین و ۸ درصد راننده است.
وی با بیان اینکه برخلاف راهور استان در داخل شهری ۶ درصد تصادفات منجر به مرگ مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی است، افزود: ۶۳ درصد خودروی سواری، ۱۵ درصد موتورسیکلت، ۱۰ درصد وانت و ۱.۵ درصد کامیون تصادفات داخل شهری را شامل می‌شود.
رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: نمرات منفی برای رانندگان پرخطر تاکسی و حمل و نقل عمومی اتخاذ شده است.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه ترافیک اضافه کرد: توجه به جلو، کاهش سرعت، عدم رعایت خط مقدم و خستگی از جمله مواردی است که با فرهنگ‌سازی می‌تواند جبران شود