مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: روز ملی شعر و ادب و مراسم گرامیداشت مقام ادبی استاد شهریار سه‌شنبه بیست و ششم شهریور در مقبره‌الشعرای تبریز برگزار می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار محمد محمدپور، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این مراسم ساعت ۱۷ سه شنبه با سخنرانی شهریارشناسان و شعرخوانی شعرای استان برگزار می‌شود، افزود: مراسم گلباران مزار استاد شهریار نیز روز چهارشنبه ۲۷ شهریور ساعت ۱۰ صبح در محل مقبره الشعرا برگزار می شود.
وی با اشاره به تقارن ایام سوگواری امام حسین (ع) و روز ملی شعر و ادب، اظهار داشت: استاد شهریار به عنوان شاعر اهل بیت (ع) آثار گران سنگی را در رابطه با ائمه معصومین(ع) خلق کرده و فرهنگ عزاداری‌های حسینی (ع) را در قالب شعرهایی ماندگار بر صفحه‌ ادبیات ایران رقم زده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: عاشورا مانند چراغ روشنی فراروی رفتن‌ها و کشتی نجات و امن و آرامی در موج خیز حادثه‌هاست و هر کس با آن همسو شود حیات طیبه و رستگاری و رهایی می یابد و استاد شهریار نیز با تمسک به این حبل متین راه رستگاری را در پیش گرفت.
محمدپور، ادامه داد: روز ملی شعر و ادب ایران زمین به یاد استاد شهریار و همه ادیبانی که آوازه یاد و نام آن ها در سراسر گیتی پیچیده شده است گرامی داشته می شود.
سیدمحمدحسین بهجت تبریزی معروف به شهریار در سال ١٢٨۵ هجری شمسی در روستای خشکناب متولد شد و در ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ چشم از جهان فرو بست.
روز درگذشت این شاعر پرآوازه در تقویم رسمی ایران به نام روز ملی شعر و ادب نامگذاری شده است