مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه امروزی ناشی از عدم توجه به رعایت نکات تربیتی مکتب اهل بیت (ع) در زندگی اجتماعی است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسن شعبانی با حضور در جمع نمازگزاران مسجد جواد الائمه کوی ولیعصر(عج) تبریز افزود: دین و تعالیم دینی دارای دو جنبه فردی و اجتماعی است که بعضی از انسان در رعایت جنبه فردی آن موفق در بخش اجتماعی آن ناموفق عمل می‌کنند.
وی ادامه داد: عدم توجه به جنبه اجتماعی مسایل دینی و نکات تربیتی ارایه شده از سوی اهل بیت(ع) موجب می‌شود تا باورهای فردی یک دیندار با رفتار اجتماعی وی در تضاد قرار گرفته و مبلغ نامناسبی برای دین و مذهب در سطح اجتماع باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در تشریح این مسئله گفت: دهه محرم عزاداری‌های اباعبدالله الحسین(ع) روح فردی اعضای جامعه را صیقل می‌دهد و آنها را از لحاظ فردی متحول می‌کند، اما شرط آن است که این تربیت فردی به تربیت اجتماعی نیز منجر شود و برکات این عزاداری‌ها در سطح جامعه نیز قابل لمس باشد، در این ایام همه در هیئت ها و مساجد ضمن عزاداری احترام خاصی به یکدیگر قایل هستند اما اگر بتوانیم این احترام را به سطح جامعه تعمیم دهیم موفق عمل کرده ایم و مصداق یک عزادار واقعی خواهیم بود.
حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: متاسفانه آمار ناخوشایند نزاع‌های خیابانی حاکی از آن است که در رفتار اجتماعی تربیت دینی و آموزه های اهل بیت(ع) را رعایت نکرده‌ایم و جای کار داریم و این باید از فرد فرد محبان خاندان عصمت و طهارت آغاز شود.
وی با اشاره به تاکید ائمه معصومین(ع) بر داشتن زندگی ساده و به دور از تجملات، گفت: امروز مهریه‌های سنگین، داشتن زندگی تجملاتی، غفلت از محرومان و دیگر موارد باعث شده تا بدخواهان اسلام با ربط دادن رفتار فردی ما به اجتماع اسلامی آن را مورد هجمه قرار داده و از سوی دیگر خانواده های مومنان دچار مسایلی از قبیل اختلافات خانوادگی و طلاق شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان ضمن بازدید از ظرفیت‌های فیزیکی مسجد جواد الائمه تلاش و فعالیت جوانان این مسجد در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را مورد تقدیر قرار داد و گفت: باید از ظرفیت مساجد در اجرای برنامه های بزرگ نهایت بهره گیری انجام گیرد.