معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، توسعه فعالیت سمن‌ها را از اصلی ترین اولویت های دولت تدبیر و امید دانست و بر ضرورت توجه مسئولان به این مهم تاکید کرد و گفت: تعداد سازمان های مردم نهاد استان از ۳۰۸ مورد قبل از دولت تدبیر و امید به ۸۰۰ مورد رسیده و فعالیت کمی و کیفی آن ها نیز رو به روز در حال افزایش است.
علیار راستگو در هشتادمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با تاکید بر افزایش فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در جامعه افزود: توجه ویژه به توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در تمامی بخش های جامعه و بخصوص در مناطق محروم ، یک ضرورت است که انتظار داریم مسئولان و بخصوص سازمان های مردم نهاد به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.
وی با اشاره به آغاز فعالیت چهار دفتر تسهیل گری در تبریز و شناسایی و رصد تمامی مشکلات و معضلات موجود در مناطق هدف عنوان کرد: خوشبختانه اطلاعات کامل در بخش های فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم توسط دفاتر تسهیل گری، گردآوری شده و برنامه ریزی های خوبی در جهت ساماندهی و تلاش برای رفع مشکلات نیز در حال انجام است.
وی در بخشی از سخنان خود به موضوع زباله گردی در سطح شهر تبریز و ضرورت بررسی علل این معضل اجتماعی توسط کارشناسان امر تاکید کرد و ادامه داد: شهرداری تبریز روزانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن زباله از سطح شهر تبریز جمع آوری می شود که اقدامات بسیار خوبی در زمینه بازیافت زباله انجام شده و باید متناسب با تکنولوژی های روز بتوانیم میزان بازیافت زباله ها به عنوان طلای کثیف را افزایش دهیم.
فقدان قانون شفاف و مجلس در مورد فعالیت سازمان های مردم نهاد
مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز در این جلسه با اشاره به نبود قانون شفاف و مصوب مجلس در مورد فعالیت سازمان های مردم نهاد ادامه داد: بر همین اساس و به دلیل فقدان مجوز فعالیت اکثر سازمان های مردم نهاد، دستور العمل اجرایی این در تفاهم نامه مشترک وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان، مورد توجه قرار گرفته است.
به گفته بدرشکوهی، پس از تایید و تصویب صلاحیت سازمان های مردم نهاد در هیات نظارت استان، مراحل صدور پروانه و شناسه فعالیت با امضای شخص استاندار به سازمان های مردم نهاد اهدا می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه گفت: بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان، استان آذربایجان شرقی در سال ۹۷، رتبه نخست کشوری در ساماندهی امور جوانان را به خود اختصاص داده است.
بهتاج، همچنین از برگزاری ویژه برنامه های هفته ازدواج در تمامی شهرستان های استان خبر داد.