مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: هیئتی متشکل از صنعتگران ترکیه و رئیس انجمن کارآفرینان و صاحبان صنایع (TUMSIAD) شعبه ارزروم از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی بازدید کردند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، سید مرتضی نیرومند اظهار داشت: اعضای هیئت ترکیه ای که در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع فلزی، صنایع غذائی، ساختمان، اتومبیل و لاستیک فعال هستند از خط تولید برخی واحدهای فعال مستقر در شهرک سرمایه گذاری خارجی بازدید کردند.
وی افزود: این افراد از خطوط طراحی و ساخت قطعات برای واگن های باری واگن های مسافری، صنایع غذائی درنا تولید کننده انواع کیک، کلوچه، بیسکوئیت، شکلات و …و واحد صنعتی آذرفدک تولید کننده گونی و لوازم بسته بندی بازدید انجام دادند.
وی یادآور شد: در جریان بازدیدها زمینه های توسعه همکاری های مشترک نیز بررسی شد.
نیرومند گفت: شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی در زمینی به مساحت حدود ۲۶۰ هکتار با هدف اشتغال زایی و توسعه ی صنعتی آذربایجان شرقی احداث شده است. واحدهای مستقر در این شهرک در بیش از هفت رشته خودروسازی، صنایع سلولزی، فولاد، مواد غذایی، مواد شیمیایی ، صنایع تبدیلی و نساجی فعالیت کرده و واحدهای بزرگ آلومینیوم، درب و پنجره‌سازی و پرده نیز در همین شهرک صنعتی، فعال هستند.
وی با بیان اینکه ١١٩ واحد در این شهرک به بهره بردارى رسیده و ۴٣٨١ نفر در این واحدها اشتغال دارند، گفت: فاصله این شهرک تا فرودگاه تبریز ۲۱ کیلومتر و تا راه‌آهن تبریز ۲۴ کیلومتر می‌باشد که یک مزیت و امتیاز مهم سرمایه‌گذاری، نسبت به سایر شهرک‌های موجود در کشور محسوب می‌شود.