کمیته ویژه ساماندهی تابلوهای معابر شهری به دنبال دستور فوری شهردار تبریز مبنی بر ساماندهی تابلوهای واقع در معابر و محلات سطح شهر تبریز و اسامی آنها تشکیل و نخستین جلسه آن با حضور اعضای کمیته برگزار شد.
به گزارش جارچی اخبار ، رئیس کمیته ویژه ساماندهی تابلوهای معابر شهری در این خصوص گفت: بر اساس تصمیمات نشست مقرر شد کلیه مراحل طراحی، نظارت و ساخت تابلوهایی که در معابر و اماکن عمومی اعم از سر کوچه ها، محلات، کوی ها و خیابان ها نصب می شود به صورت متمرکز و از طریق سازمان حمل و نقل و ترافیک صورت پذیرد.
سعید حاجی زاده خاطرنشان کرد: همانند سیاست‌های شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهرداری تبریز در نامگذاری معابر؛ اولویت با شهدای والامقام انقلاب اسلامی باشد.
وی افزود: در طراحی و ساخت تابلو، نظارت لازم مبنی بر درج کامل عنوان، نام و نام خانوادگی معابری که به نام اشخاص حقیقی و یا حقوقی نامگذاری شده از طریق سازمان حمل و نقل و ترافیک صورت می پذیرد.
حاجی زاده با بیان اینکه صحت و سقم اطلاعات و مشخصات شهدا برای درج بر روی تابلوهای شهری باید با استعلام از بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولیت این بنیاد اخذ و لحاظ شود؛ گفت: همچنین کمیته ساماندهی تابلوهای معابر شهری در تمام مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز تشکیل و آغاز به کار می کند. این کمیته علاوه بر بررسی و ساماندهی محتوای تابلوهای معابر شهری موظف است کلیه معابر بدون نام شامل خیابان ها، محلات، کوی ها، کوچه ها و … را شناسایی و جهت اقدامات لازم به شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهرداری تبریز اعلام کند.
در این نشست همچنین بر تسریع در عملیاتی شدن اجرای طرح کوچه میزین افتخاری تاکید و مقرر شد از ظرفیت سازمان بسیج شهرداری تبریز جهت بازدید و بررسی میدانی از طریق مساجد، محلات و پایگاه های مقاومت نسبت به تکمیل اطلاعات و مشخصات تابلو هایی که در قالب این طرح در معابر عمومی نصب و اکران خواهد شد، استفاده شود.