جمال عرف روز پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات استان چهارمحال و بختیاری افزود: ملاک عمل و پیشبرد برنامه‌های انتخاباتی کشور بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در مهرماه سال ۹۵ است و این مهم سرلوحه تمامی اقدامات و برنامه‌های سه قوه حاکمیتی قرار دارد.

وی با تاکید بر توجه همه‌جانبه به دو مقوله سلامت و امنیت انتخابات از سوی مجریان و اعضای ستاد انتخابات، تصریح کرد: اعضای ستاد انتخابات با رعایت اصل بی‎طرفی موظف هستند تمامی تحرکات فردی، گروهی و فعالیت‌های حزبی را رصد و نظارت کنند.

عرف، تحقق مشارکت حداکثری را از دیگر سیاست‌های ستاد انتخابات عنوان کرد و گفت: مجریان برگزاری انتخابات امانت‌داران رای مردم هستند از همین‌رو با پرهیز از هرگونه رفتار شائبه‌دار و رعایت اصل بی‎طرفی می‌توانند با ایجاد اعتماد در بین مردم، آنها را به حضور پرشور وحداکثری در پای صندوق‌های رای ترغیب کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: اعتقاد قلبی و عملی داریم که مردم کشور مردمی هوشمند، با درایت و همراه و وفادار به نظام هستند و با تشخیص درست خود در عرصه‌های مهم کشور همواره انتخاب‌ها و تصمیماتی مبتنی بر عقلانیت داشته‌اند و در این دوره از انتخابات نیز این هوشمندی را بار دیگر به اثبات می‌رسانند.

عرف، تحریک‌ شکاف‌های قومی و مذهبی را از مهمترین خطوط قرمز عرصه انتخابات عنوان کرد و افزود: دستمایه قرار دادن اموری نظیر تقسیمات کشوری، ورود پول‌های مشکوک و تبلیغات زودهنگام داوطلبان از دیگر خطوط قرمز این عرصه به شمار می‌رود که باید بخوبی از سوی مجریان مدیریت و کنترل شود.

وی قانونمداری را اصل کلی برگزاری انتخابات دانست و گفت: امید است اعضای ستاد انتخابات و تمامی متولیان برگزاری انتخابات با رعایت اصول کلی بی‎طرفی، توجه به امنیت و سلامت کامل انتخابات و تلاش برای مشارکت حداکثری مردم رسالت خود را به بهترین نحو انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور، تخریب اقدامات دولت از سوی داوطلبان احتمالی و طرفداران آنها را امری ناپسند و غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: مجریان برگزاری انتخابات در برابر این تخریب‌ها و سیاه‌نمایی‌ها هوشیار بوده و در فضای منطقی و عقلانی از عملکرد دولت تدبیر و امید دفاع کنند.

عرف خاطرنشان کرد: انتقاداتی نیز به عملکرد دولت مطرح می‌شود اما این انتقادات باید به دور از تخریب، تهمت و توهین و در مجرای قانونی و منطقی مطرح شود و در مقابل با پاسخگویی همراه باشد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا: وی با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری یک انتخابات پرشور، حداکثری، سالم و در امنیت کامل در کشور، افزود: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد هر نوع مطالبه مشروع و یا حتی خواسته غیرقانونی در فضایی غیر از صندوق‌های رای مطرح شود و بی‌شک تنها مرجع مشروع تعیین‌کننده نتیجه انتخابات آرای مردم است.

معاون سیاسی وزیر کشور با قدردانی از تلاش و خدمات دولتمردان این استان و به ویژه استاندار در مدیریت سیلاب بهار امسال، خاطرنشان کرد: این استان با وجود بالاترین میزان بارش‌ها با کمترین مشکل و چالش مواجه شد که نشان‌دهنده مدیریت صحیح مسئولان این استان است.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه سفرهای استانی خود برای ارزیابی میزان آمادگی ستادهای انتخابات استان‌ها، به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

همچنین با حضور جمال عرف، فرمانداری شهرستان تازه تاسیس خامیرزا نیز افتتاح و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس در سراسر کشور با موافقت شورای نگهبان در تاریخ دوم اسفندماه ۰۲ /۱۲ /۱۳۹۸ برگزار می‌شود و زمان ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس از تاریخ ۱۰ /۰۹ /۱۳۹۸ به مدت یک‌هفته تعیین شده است.