«عبدالمالک شنبه‌زاده» اظهار کرد: از سال گذشته تا ۶ ماهه نخست امسال ۳۰ پروژه گردشگری در استان ایلام با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال در استان احداث شده که که برای ۱۷۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها اشتغال غیرمستقیم ۲۵۰ نفر را به طور غیرمستقیم را به دنبال داشته است، تصریح کرد: برای ساخت این پروژه‌ها تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از افتتاح یک باب هتل و ۳۰ واحد بومگرد ی در این مدت خبر داد و گفت: ۹۵ موافقتنامه اصولی نیز با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال صادر شده است.

شنبه‌زاده با بیان اینکه سال گذشته یک سفره خانه سنتی، ۲ مجتمع، هفت دفتر خدمات مسافرتی،و سه تشکل راه‌اندازی شده است از برگزاری ۱۰ دوره توانمندسازی برگزار شد، ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۲ سفره خانه سنتی،یک مجتمع گردشگری و ۵ دفتر خدمات مسافرتی آغاز به کار کرد و ۱۹ دوره توانمندسازی نیز برگزار شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا: وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۵۹ گردشگر ایرانی و ۶۱۲ هزار و ۵۵ گردشگر خارجی وارد ایران شدند و یک میلیون و ۶۴۰ هزار و ۵۸۵ گردشگر ایرانی و ۴۶۲ هزار و ۶۴۰ گردشگر خارجی از ایران خارج شدند.

شنبه‌زاده گفت: در نیمه نخست امسال نیز ۴۶۱ هزار و ۱۷ گردشگران ایرانی و ۳۶۹ هزار و ۴۸۱ گردشگر خارجی وارد ایران شده و ۴۳۰ هزار و ۶۳۴ گردشگر ایرانی و ۳۷۵ هزار و ۴۹۶ گردشگر خارجی از ایران خارج شدند.