علی رستمی روز یکشنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: پروازهای فوق العاده اربعین در فرودگاه امام (ره) از ١٧ مهرماه توسط شرکتهای هواپیمایی آغاز می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا: وی با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی هیچ محدودیت یا شرطی برای پذیرش درخواست ایرلاین‌ها ندارد، گفت: هر ایرلاینی که توانسته مجوز سازمان هواپیمایی کشوری برای سفرهای اربعین امسال را دریافت کند، پذیرفته شده و امکان برقراری پرواز در فرودگاه امام ( ره ) را دارد.

رستمی با اعلام اینکه تا پایان روز گذشته بیش از ۵۰۰ درخواست برای برقراری پرواز به مقاصد فرودگاه‌های عراق از فرودگاه امام ( ره ) موافقت شده، گفت: این مجوزها بدون اعمال محدودیت برای ایرلاین‌های داخلی و خارجی صادر شده است.

وی پیش‌بینی کرد: انتقال بیش از ۹۰ هزار نفر مسافر از فرودگاه امام به فرودگاه‌های عراق انجام شود و با محاسبه مسیر رفت و برگشت این رقم از یکهزار مسافر در ایام اربعین هم بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره) اضافه کرد: این فرودگاه برای پروازهای فوق العاده شرکت هواپیمایی العراقیه نیز مجوز صادر کرده و پذیرش درخواستهای شرکتهای هواپیمایی از سوی فرودگاه امام ( ره ) ادامه دارد.

به گفته رستمی قرار است از پایانه سلام و پایانه شماره یک این فرودگاه پروازهای فوق العاده اربعین انجام شود و شرکت العراقیه از پایانه سلام و بقیه ایرلاینها از پایانه یک پرواز خواهند داشت.