مرتضی طهرانی، عصر (پنجشنبه) در همایش اصلاح طلبان، انتخابات و چالش‌های پیش رو، که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: جناح مقابل اصلاح طلبان با آرامش کامل و با اطمینان قلب، به سمت اهداف خود در حال پیشرفت هستند، اما اصلاح طلبان با چالش های زیادی برای رسیدن به اهداف خود مواجه هستند.

وی ادامه داد: قشر متوسط جامعه همراهان و مخاطبان همیشگی اصلاح طلبان بوده‌اند که اصلاح طلبان با این قشر از مردم رشد کرده‌اند و بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشته اند، اما شرایط فعلی بسیار دشوار است و با نگرانی‌های زیادی روبرو هستیم.

دبیر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه اصفهان، تاکید کرد: پس از انقلاب مردم سالاری در قانون اساسی گنجانده شد، اما نگرانی حاکم این است که مردم سالاری با سلایق و با دخالت ها گوناگون خدشه‌دار شود و عده‌ای درصدد هستند این امر را سلب کنند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا: طهرانی در حمایت از مردم سالاری گفت: به میزانی که تلاش می‌کنیم دموکراسی خود را حفظ کنیم، کشورهای دیگر هم نگران هستند حاکمیتی بر آنان حاکم شود که ارزش های مردم سالاری را حذف کند، لذا باید گفت در سراسر جهان برای پایداری مردم سالاری در تلاش هستند.

وی با بیان این‌که امروز جمع شده ایم تا به سوالاتی که در اذهان جامعه موج می زند پاسخ دهیم، تاکید کرد: عده ای با جریانی که از خارج از کشور شکل گرفته است درصدد هستند ناامیدی را در کشور و جامعه گسترش داده و باید گفت در مقابل این عمل نه از دست اصولگرایان و نه از دست اصلاح طلبان کاری ساخته نیست.