ولادیمیر پوتین امروز شنبه در مصاحبه با شبکه راشاتودی، العربیه و اسکای نیوز عربی که بخشی از آن در تلویزیون دولتی روسیه پخش شد این مطلب را بیان کرد و افزود: هر کشوری که به طور غیرقانونی در کشور دیگری حضور دارد، باید آن کشور را ترک کند در مورد این مورد (سوریه)، نیروهای خارجی باید این کشور را ترک کنند و این برای همه کشورها صدق می‌کند.

وی ادامه داد: اگر دولت قانونی آینده سوریه نیز اعلام کند که دیگر نیازی به حضور نیروهای مسلح روسیه در این کشور نیست، این امر در مورد ما (روسیه) هم صدق می کند و باید از این کشور خارج شویم.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر کسی بر این باور باشد که تصرف تانکرها و حمله به زیرساخت های نفتی به نوعی بر همکاری روسیه و دوستان عرب ما (عربستان سعودی و امارات متحده عربی) تأثیر منفی خواهد گذاشت و به نوعی به همکاری ما با اوپک پایان خواهد داد کاملا در اشتباه است.

ترکیه چهارشنبه حمله نظامی خود را در شمال سوریه کلید زد و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که این حمله نظامی «عملیات چشمه صلح» نام داشته و علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) است.
حمله ترکیه به شمال سوریه به رغم مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی صورت گرفت. به گزارش رسانه‌های دولتی روسیه، در دو روز نخست این حملات دست کم ۱۵۰ نفر کشته شدند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا: ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.