سید«علی آقازداده» روز دوشنبه در جمع کارگران شرکت آذرآب اراک افزود: برای اینکه این واحدی تولیدی ۲ بار از یک سوراخ گزیده نشود باید در واگذاری سهام بانک کشاورزی به بخش خصوصی توجه ویژه صورت گیرد.

وی بیان کرد: سهام بانک کشاورزی از آذرآب از ۲۶ تا ۳۱ درصد در نوسان است که به طور میانگین ۳۰ درصد است، ۱۰ درصد سهم این شرکت شخصی و حدود ۴۰ درصد دیگر سهام خرد است.

استاندار مرکزی ادامه داد: شنبه هفته جاری نشستی با مدیر عامل بانک کشاورزی کشور در خصوص واگذاری این سهام برگزار شد که با نتایج خوبی همراه بود و شرط‌های استان مرکزی برای این واگذاری ارایه شد.

آقازاده اظهار داشت: در طول چهار ماه گذشته ۲ آگهی مزایده در خصوص واگذاری سهام عمده آذرآب اراک برگزار شده است.

وی تاکید کرد: اجازه داده نمی شود تا فردی یا گروهی این سهام را با یک تعهد یا ضمانتی غیرقابل اتکا، خریداردی کنند و امضاهای زیادی تاکنون گرفته شده اما مشکلات همچنان وجود دارد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: فردی که می خواهد سهام بانک کشاورزی را خریداری کند باید دارای اهلیت باشد و استان مرکزی چند شرط برای این واگذاری به بانک کشاورزی اعلام کرده است که یکی از آنها بضاعت توان مالی از سوی سهامدار است.

آقازاده عنوان کرد: اگر پول سهامدار جدید در حسابش دیده نشود هر فردی که باشد اجازه واگذاری سهام به آن داده نمی شود، و شرط دوم برای واگذاری، آشنایی سهامدار با تجهیزات سنگین و صنایع سنگین است.

وی گفت: حساب سهامدار جدید آذرآب باید شفاف باشد، هیچگونه بدهی به سیستم بانکی، تامین اجتماعی و مالیات نداشته باشد.

استاندار مرکزی افزود: شرط‌های این چنینی زیادی برای واگذاری سهام عمده آذرآب تنظیم شده که به تایید شورای تامین استان مرکزی نیز رسیده است و انتظار است کارگران زحمتکش این شرکت توجهی به شایعات نداشته باشند و بدانند سهام شرکت هپکو به هیچ عنوان برگشت به دولت داده نشده است.

آقازاده تصریح کرد: کارگران آذرآب و هپکو با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند اما ماهیت کار در این واحد صنتعی متفاوت است و انتظار است کارگران آذرآب خود را با کارگران هپکو مقایسه نکنند.

وی گفت: آذرآب اراک امروز سفارش های خوبی دارد و شمار واحدهای خواستار تولیدات این شرکت در کشور زیاد است اما هپکو با مشکل بزرگی مانند نداشتن تولید همراه است و اگر تولید محدودی هم داشته باشد فروش آن به سختی امکان پذیر است.

استاندار مرکزی ادامه داد: مشکل آذرآب مدیریتی است و اگر این شرکت اراده کند می‌تواند یکی از صنایع برتر کشور شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا: آقازاده عنوان کرد: کارگران آذرآب اراک امروز خیلی نگرانی بابت پرداخت حقوق ندارند و نگرانی اصلی آنها آینده شرکت و امنیت شغلی است و این واحد تولیدی می‌تواند سالانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزا تن تولید در کشور داشته باشد و مشتری هم برای محصولاتش وجود دارد.

وی تاکید کرد: انتظار است کارگران آذرآب اجازه دهند شرایط برای واگذاری سهام بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده این واحد تولیدی سخت و همه جوانب قانونی آن نیز رعایت شود و به طور قطع گزینه منتخب به اطلاع کارگران رسانده می‌شود.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.
این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
این شرکت در سال ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شده و هم اکنون به ۱۶ هزار و ۴۰۰ سهم تقسیم شده است.