محمدرضا فلاح گفت: پرتقال کشور از دو منطقه شمال و جنوب تامین می‌شود که همیشه پرتقال شمال زودتر از جنوب به بازار عرضه می‌شود.

فلاح افزود: بنابراین پرتقالی که هم اکنون در بازار وجود دارد نوبرانه شمال است و منطقی است میوه نوبرانه نسبت به میوه رسیده رنگ پریده‌تر و نارس‌تر باشد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود برخی سودجویان برای فروش با قیمت بالاتر و رسیده جلوه دادن، پرتقال نارس را به صورت مصنوعی رنگ می‌کنند گفت: چنین حرفی صحت ندارد و کسی این کار را انجام نمی‌دهد چون همه اطلاع دارند در این فصل میوه نوبرانه و نارس عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج در خصوص قیمت پرتقال و نارنگی موجود در بازار گفت: قیمت هر کیلو پرتقال درجه یک حدود شش هزار تومان و نارنگی هم به قیمت هر کیلو شش هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا: وی خاطرنشان کرد: البته سیب هم انواع مختلفی دارد و به قیمت هر کیلو سه هزار تا شش هزار ۵۰۰ تومان در میوه فروشی‌ها عرضه می‌شود.

فلاح در پایان و در خصوص قیمت میوه در سال جاری اظهار کرد: شاید قیمت امسال میوه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده باشد اما نسبت به قیمت تمام شده و قیمت سایر اقلام ارزان است، قیمت تمام شده برای باغدار و سایر عوامل افزایش پیدا کرده است به عنوان نمونه قیمت یک سبد پلاستیکی برای جا به جایی و حمل میوه به حدود شش هزار تومان رسیده است.