سردار محمد قنبری روز چهارشنبه در این‌باره اظهار داشت: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان با یک سری کار گسترده اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر توسط یک باند حرفه‌ای قاچاق از مناطق مرزی به حوزه استحفاظی شهرستان خاش دست یافتند.
وی افزود: تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری تیم‌هایی از ماموران انتظامی خاش پس از یک هفته کار فشرده اطلاعاتی سرانجام عصر روز گذشته قاچاقچیان را که با ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و تویوتا در مسیر خاش – زاهدان در حال جابجایی محموله سنگین موادمخدر بودند، شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان به محض ورود به منطقه کمین با عوامل انتظامی درگیر و پس از ۲ ساعت درگیری با آتش پر حجم تکاوران پلیس ضمن رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا؛ وی ادامه اظهار داشت: در بازرسی از خودروها و پاکسازی محل دپو که در درگیری طعمه حریق شده بود در مجموع ۲ تن و ۸۹۱ کیلو و ۶۴ گرم موادمخدر شامل ۲ تن و ۴۳۹ کیلو و ۳۹۱ گرم تریاک، ۴۵۱ کیلو و ۳۲۳ گرم حشیش،۳۵۰گرم سوخته تریاک یک قبضه اسلحه کلاش، یک قبضه اسلحه آرپی جی ۷ و یک جعبه مهمات گرینف سوخته شده کشف شد.
سردار قنبری افزود: در همین راستا پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان کنارک نیز با یک سری کار گسترده اطلاعاتی اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق را که قصد جابجایی یک محموله موادمخدر از شهرستان کنارک به استان هرمزگان را داشتند شناسایی کردند.
وی بیان کرد: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر با رصد مستمر فعالیت اعضای این باند حوالی ساعت ۱۸ عصر روز گذشته قاچاقچیان را که با ۲دستگاه پژو پارس و یک دستگاه وانت تویوتا با پشتیبانی یک دستگاه موتورسیکلت با سه ترک نشین در حال جابه جایی محموله موادمخدر به سمت ساحل کنارک بودند را در حلقه محاصره خود در آوردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این عملیات نیز که ساعتی به طول انجامید قاچاقچیان ضمن رها کردن وسایل نقلیه از محل متواری و در بازرسی از خودروی تویوتا یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.
وی با اشاره به اینکه در مجموع طی ۲ عملیات روز گذشته چهار تن و ۱۹۱ کیلو و ۶۴ گرم مواد مخدر کشف شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به سرنخ‌های بدست آمده تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان این ۲ باند حرفه ای قاچاق مواد مخدر ادامه دارد.
سردار قنبری تاکید کرد: نیروی انتظامی در گلوگاه ها و ورودی ها قاچاق حضور فعال دارد و در راه مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کند.