محسن بیگلری روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی سقز اظهار داشت: تیم های ورزشی با هزاران مشکل اسپانسری را برای حمایت از تیم هایشان پیدا می‌کنند ولی امور مالیاتی بخشودگی مالی را برای این حامیان در نظر نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: مقایسه تعداد مدال ورزشکاران سقز با شهر سنندج که مرکز استان است موفقیت بزرگی برای جامعه ورزشی این شهرستان است و در بیشتر رشته های ورزشی مقام های اول را نسبت به مرکز استان کسب کردیم.

بیگلری سالن ورزشی پنج هزار نفری را یکی از خواسته‌های به حق ورزشکاران و جامعه ورزشی سقز اعلام کرد و افزود: در سفر رئیس جمهوری به کردستان در مساعدت های لازم را برای اختصاص اعتبار برای ساخت این سالن ورزشی انجام می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان سقز هم با بیان اینکه ۲۵ سالن ورزشی دولتی در شهرستان داریم گفت: بزگترین دغدغه اداره ما کمبود اعتبار برای نگهداری از سالن های ورزشی و جلوگیری از فرسوده شدن این اماکن است.

فرزاد خاکی با اشاره به اینکه تعداد مدال آوران سقزی در مسابقات ملی و بین المللی بسیار زیاد است اظهار داشت: مراسم تجلیل از قهرمانان سقزی در سه مرحله برگزار می‌شود و در قالب تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ملی و بین المللی، المپیاد استعدادهای برتر کشور و مربیان، داوران و پیشکسوتان خواهد بود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا؛ وی با اشاره به اینکه سال گذشته ورزشکاران سقزی در مسابقات بین المللی ۲۳۹ مدال را برای این شهرستان کسب کنند یادآور شد: سقز با اختلاف نسبت به سایر شهرهای استان مقام اول را در این امر بدست آورد.

خاکی اضافه کرد: سال گذشته این شهرستان میزبانی چهار مسابقه کشوری را برعهده گرفت و امسال هم سنگین‌ترین المپیاد استعدادهای برتر رشته بوکس کشور را با حضور ۶۰۰ ورزشکار برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان سقز گفت: اکنون تیم‌های فوتبال نوجوانان شهرداری سقز، فوتسال آروین و ساکاپخش از تیم‌های حاضر در لیگ های برتر کشور است که همچنان با مشکلات شدید مالی مواجه هستند.

در پایان از مدال آوران المپیاد استعدادهای برتر کشور و پیشکسوتان اداره ورزش و جوانان سقز تجلیل شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.