محمدرضا سیفی روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: اولویت اول ما در مناطق عشایرنشین توسعه و تجهیز مدارس شبانه‌روزی با اولویت اسکان دانش‌آموزان دختر و نگهداری نیروها برای آموزش است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در مناطق عشایری کشور در حال تحصیل هستند، افزود: این تعداد در ۲۳ استان کشور از جمله ۱۳ نقطه مرزی مشغول تحصیل هستند.

سیفی همچنین با اشاره به اینکه از سال ۹۳ اختصاص بودجه مستقل برای آموزش و پرورش عشایری به تصویب رسیده ، اظهار کرد: این مهم تاکنون عملیاتی نشده و با پیگیری صورت گرفته امسال برای حوزه عشایری اختصاص ردیف بودجه مستقل در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: در سال‌جاری اقدامات موثر تحقیقاتی و مطالعاتی در حوزه آموزش و پرورش عشایری انجام گرفته که این پژوهش‌ها در پیشبرد برنامه‌های این حوزه موثر بوده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا: او با اشاره به شرایط جغرافیایی و مرزی بودن استان اردبیل، افزود: این استان جزو مناطق دارای اداره آموزش و پرورش عشایری بوده و از جمله استان‌های موفق در حوزه پوشش تحصیلی پیش دبستانی عشایری است.

حسن قبادی، فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز در این دیدار از تحصیل ۹ هزار دانش‌آموز در سطح شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد سه هزار و ۴۰۰ دانش آموز در مناطق عشایری در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از دانش‌آموزان عشایری شهرستان در بخش جعفرآباد در حال تحصیل هستند، خواستار تجهیز هنرستان کشاورزی بیله‌سوار به ادوات و تجهیزات کشاورزی شد.

فرماندار بیله‌سوار عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص زندگی عشایر و صعب‌العبور بودن مسیر تردد و پراکندگی و وسعت جغرافیایی زندگی عشایر باید حمایت‌های مادی و معنوی از معلمانی که در مناطق عشایری تدریس می‌کنند، صورت گیرد و حداکثر فوق العاده کمتر توسعه‌یافته در دهستان‌های بخش قشلاق دشت جنوبی صورت گیرد.

قبادی عنوان کرد: ۳۵ مدرسه عشایری به لپ‌تاپ و پروژکتور مجهز شده و نیازمند این هستیم که ۴۰ مدرسه نیز به این دستگاه‌ها مجهز شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار همچنین از اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای توسعه فضاهای آموزشی این شهرستان خبر داد.