جعفر محسنی روز شنبه اظهار کرد: پیش از این آزمایش های یاد شده بسته به نوع آن به تهران یا خارج از کشور ارسال می شد که از ماه آینده متخصصان مرکز ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با ارایه این خدمت جدید برخی از بیماری های ژنتیکی را در طول حاملگی تشخیص می دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه های پژوهش و علوم انسانی طرح های پژوهشی مدون در حال اجرا دارد، گفت: تعمق بخشی به درمان ناباروری و سرطان از جمله این اقدامات است، واحد طب پیشگیری از سرطان و ارتقای سلامت راه اندازی شده است.

محسنی افزود: مرداد ماه امسال مرکز غربالگری سرطان فامیلی در جهاددانشگاهی نیز راه اندازی شده و طب پیشگیری نیز به تازگی به آن اضافه شده است و اکنون هم پنج عنوان طرح پژوهشی در حال اجرا است که مهمترین آن در حوزه ناباروری مردان و سقط های مکرر جنین متمرکز است.

وی ادامه داد: در خصوص فعالیت نیروگاه های خورشیدی نیز خدمات تخصصی و پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی انجام می شود و طرح آب شیرین کن های خورشیدی نیز جزو طرح های جدیدی است که در حال اجرا است.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی در تبریز اظهار کرد: استقبال از نمایشگاه بسیار مناسب است و به رغم اینکه قیمت کتاب بالاست ولی استقبال مردم از نمایشگاه کتاب خوب است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, محسنی ادامه داد: این استقبال مردم از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نشانگر جایگاه بالای فرهنگی تبریز و علاقمندی مردم به کتاب است بر این اساس مسئولان باید نسبت به برگزاری دیگر رویدادهای فرهنگی ملی و بین المللی در تبریز تلاش کنند چون ظرفیت این کلانشهر بالاست.

دهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی در کنار هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز از ۲۹ مهر در محل نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافته است و امروز ۴ آبان به کار خود پایان می دهد.