شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری اعلام کرد ابوبکر البغدادی در حمله ای هوایی که رئیس جمهور آمریکا اجرای آن را تایید کرده بود، کشته شد.

الجزیره به نقل از نیوزویک نوشته است که رهبر گروه تروریستی داعش روز شنبه در حمله هوایی یک بالگرد در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه کشته شده است.

نیوزویک می‌گوید این خبر را از یک مسئول بلندپایه نظامی آمریکایی دریافت کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم لحظاتی قبل در پیامی کوتاه در توییتر خود نوشت “اتفاق بسیار مهمی روی داده است” بدون اینکه توضیح بیشتری بدهد.

کاخ سفید هم در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که ترامپ امروز (یکشنبه) ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ سخنان “بسیار مهمی” ایراد می‌کند.

در همین حال نیوزویک اعلام کرده البغدادی پس از تلاش ناکام برای فرار از حمله آمریکایی‌ها با کمربند انتحاری خودش را منفجر کرده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، همچنین طبق اعلام این مجله خبری در حمله نیروهای آمریکایی به محل اختفای البغدادی همسران وی نیز کشته شدند.

علاوه بر این ارتش آمریکا در حال انجام آزمایش‌ بر روی جسد البغدادی برای اطمینان از هویت وی است و اعلام نهایی مرگ وی پس از نتایج آزمایش دی ان ای صورت خواهد گرفت و گزارش شده که نتایج آزمایش دی ان ای ساعت ۹ صبح به وقت آمریکا اعلام می‌شود.

در همین حال مقامات عراقی و ایرانی اعلام کردند که از داخل سوریه به آن‌ها اطلاع دادند که البغدادی کشته شده است.