سید محمود تارا روز دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه سلامت استان کردستان اظهار داشت: در دنیا چیزی با عنوان نقطه شکست انسان وجود دارد بدین معنی که در هر جامعه ای وقتی حجم کارها در یک واحد زمان بالا می‌رود که انسان از عهده آن بر نمی‌آید آن وقت به سمت فرهنگ الکترونیکی شدن خدمات می‌رود.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که ۱۰۰ درصد خدمات آن به صورت الکترونیکی انجام شود، افزود: در برخی از کشورها همانند کره بیش از ۹۰ درصد فعالیت ها و خدمات الکترونیکی است اما کشورهای خاورمیانه تاکنون در این زمینه پیشرفت چندانی نداشته‌اند.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور اضافه کرد: در حال حاضر سازمان بیمه سلامت کشور با برنامه های مختلفی چرخه ای را در زمینه الکترونیکی کردن خدمات خود آغاز کرده و در این راستا اقدامات بسیار خوبی در کشور انجام داده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی یادآور شد: یکی از مشکلات بیمه سلامت، در حوزه بیمه تکمیلی و در اختیار نداشتن اطلاعات الکترونیکی بود که در این زمینه در اواخر سال ۹۵ و اوایل ۹۶ چرخه بیمه های پایه را مجبور کرد اطلاعات خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهند و سرویس حذف دفترچه را در بیمارستان های کشور راه‌اندازی شد.

تارا گفت: در حال حاضر پذیرش کل بیمارستان های دولتی می توانند وضعیت بیمه پایه شخص و بیمه تکمیلی وی را ارائه دهند البته هنوز اطلاعات الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی در کشور کامل نشده اما ما اطلاعات را دستی گرفته و وارد چرخه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این چرخه‌ در ادامه وارد رفع همپوشانی بیمه‌ای شد و در این زمینه نیز اقدامات خوبی در استان‌های کشور انجام شد ضمن اینکه با انجام این اقدامات حداقل صرفه‌جویی در منابع ایجاد شده حدود پنج هزار میلیارد تومان بوده است.

تارا افزود: سازمان الکترونیک در برنامه‌های خود درصدد انجام چند لایه کار است که پایین‌ترین لایه آن حذف دفترچه است هر چند حذف کاغذ اقدام خوبی است اما هدف اصلی نیست و سازمان الکترونیک بیشتر بدنبال مدیریت هزینه ها (قبل از هزینه کرد و بعد از هزینه کرد) است.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور اظهار داشت: در مجموع حرکتی که سازمان بیمه سلامت از سال گذشته در کشور شروع کرده و تا سال ۱۴۰۰ درصدد اتمام آن است، ورود قبل از هزینه کِرد است.

وی افزود: در سال حدود۱۵۰ میلیون فرآیند الکترونیک در سازمان بیمه سلامت وجود دارد (بار مراجعه الکترونیک) که در برنامه ۱۴۰۰هدف‌گذاری شده این تعداد فرایند الکترونیکی شود و این مهم عزم و تلاشی همگانی می‌طلبد.

در این آیین از فعالان عرصه سلامت استان کردستان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.