اردشیر ضابطی افزود: تیم غواصی تعمیرات زیرآب منطقه خارگ به محض اطلاع و دریافت گزارش، با شناسایی و علامت‌گذاری محل نشت بلافاصله با پیشنهاد کارشناسان تعمیرات زیرآب و رهنمودهای رییس منطقه نسبت به افزایش فاز آبی خط ۲۴ اینچ باتوجه به ساعت محل نشت و کاهش تفکیک آب همراه نفت از سکو توسط همکاران بهره‌برداری سکوی ابوذر اقدام کرد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی یادآورشد: در همین راستا در چند روز عملیات بدون هیچ‌گونه آلودگی نفتی و تنها خروج آب با فشار بالا از محل نشت، عملیات برداشتن پوشش سیمانی و پاکسازی‌های لازمه با به‌کارگیری ابزار هیدرولیکی و تجربه غواصان و سرپرستان تعمیرات زیرآب انجام شد.

رئیس تعمیرات زیر آب شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه خارگ افزود: با توجه به حجم و فشار آب بسیار زیاد، همچنین در اختیار نداشتن نشت‌بند استاندارد و کارخانه‌ای، مشکلات زیادی عملا برای اجرا، مهار و تعمیر این نقطه ایجاد شده بود.

به گفته ضابطی، از سال گذشته تاکنون به دلیل شرایط خاص قرارگیری محل نشت و امکان اجرای فاز آبی؛ این دومین مورد تعمیر خط لوله به صورت در حال تولید و Online بوده که بدون هیچ‌گونه آلودگی نفتی انجام شده است.

وی یادآورشد: در تعمیر خط یادشده تیم غواصی و تعمیرات زیر آب منطقه بهرگان نیز مشارکت داشت.