محمدعلی طهماسبی پنجشنبه شب در اولین جشنواره ملی آلو در شهر خرو نیشابور افزود: امروز با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین قادر به کاشت یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ درخت در هر هکتار هستیم که بهره‌وری را به شدت افزایش می‌دهد.
وی اظهار داشت: باید نگاه کشاورزان و باغداران به سوی صادرات و تولید محصولات استاندارد هدایت شود.
وی گفت: در این چارچوب برای تکمیل زنجیره تولید باید شهرک‌های تخصصی فرآوری و عرضه محصولات باغی ایجاد شود که باعث استاندارد سازی محصولات و تعیین قیمت مناسب و ایجاد درآمد پایدار می‌گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور نیز گفت: این جشنواره در سه محور تولید، فرآوری، بسته بندی و بازاریابی با حضور تعدادی از استادان دانشگاه و فعالان اقتصادی در زمینه خشکبار برگزار شده است.
محمدعلی فرهمندراد افزود: در حاشیه این جشنواره نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در قالب گروه‌های “استارتاپ ویکند آلو” ایده‌های خود را در چارچوب اهداف این جشنواره ارائه می‌دهند و از تیم‌های برتر تقدیر می‌گردد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه عرضه آلو و دستگاه‌های پوست‌گیری، بسته‌بندی و فرآوری آلو از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.
وی گفت: شهرستان نیشابور دارای سه هزار و ۶٠٠ هکتار باغ آلو است که از این میزان سه هزار و ٣٠٠ هکتار آن بارور بوده و میانگین برداشت آلو در هر هکتار ۱۶ تن است.
فرهمند راد افزود: امسال حدود ۱۵ هزار تن آلوی خشک در نیشابور تولید شد که از این میزان بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال سود به باغداران خواهد رسید.
وی اظهار داشت: انواع آلوی نیشابور شامل بخارایی، شمس، طرقبه‌ای، حاج کبریایی، حاج حسنی و شوقانی است که بعد از فرآوری و بسته بندی به کشورهای پاکستان، هندوستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
در اولین جشنواره ملی روز مزرعه آلو در شهر خرو شهرستان نیشابور بیش از ۸۰۰ نفر از فعالان عرصه تولید آلو حضور یافتند. در این جشنواره سه روزه جوانان و ایده‌پردازان این حوزه در قالب تیم‌های استارت آپ ویکند ایده‌های خود را ارائه می‌کنند.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.