سید عباس صالحی روز پنجشنبه در نشست تخصصی پوشاک، دست‌بافته‌ها و فرش سنگسر در عمارت خیل‌خان شهرستان مهدیشهر استان سمنان افزود: بهره‌گیری از جاذبه فرهنگی، تاریخی و تمدنی، فرصت توسعه استانی، منطقه‌ای و ملی را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: جاذبه کشور تنها معادن و جاذبه طبیعی نیست، بلکه بخش مهم جاذبه ایران زمین تنوع فرهنگی و سبک زندگی است.
وی یادآور شد: تنوع فرهنگی و تمدنی فرصتی ایجاد می کند که توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، استان و کشور فراهم شود.
صالحی افزود: باید تلاش شود فرصت اقامت را افزایش داد و با جاذبه‌های متنوع مردم را جذب کرد و مردم به جای یک‌ بار حضور، بارها در کنار جاذبه‌های فرهنگی حضور یابند و استان سمنان که فرهنگ غنی و پرذخیره ایل سنگسری را دارد با برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسر در این مسیر گام برداشته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عشایر جایگاه خاصی داشته اند و عشایر ایران با تاریخ کشور گره خورده اند.

وی ادامه داد: جمعیت ۱۰ هزار شهید عشایر نمونه‌ای از حضور نقش آفرین این قشر نسبت به جمعیت کل کشور است.
صالحی بیان کرد: در ۶۰ درصد نقاط مرزنشین، عشایر دیده‌بان منطقه ایران هستند.
وی اضافه کرد: ایل سنگسر استان سمنان گره خورده با تاریخ ایران زمین است و ایل و مجموعه نماد و نمایه‌ها نشان می‌دهد تاریخ کهن با این ایل پیوند داشته لست.
وی ابراز داشت: گاه شمار ایل سنگسر نشان می‌دهد زمان بندی تاریخی این ایل و طایفه با ایران پیوند داشته و زبان ایل به عنوان زبان کهن فضای تاثیرگذاری داشته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تنوع فرهنگی ایل سنگسر در قالب فرآورده‌های مختلف و به صورت مجموعه دیده شود.
به گفته صالحی، جشنواره ملی ایل سنگسر یک اتفاق کوچک منطقه‌ای نیست، بلکه ادای دین به یک مسیر با چشم‌انداز است..
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار وزارت میراث فرهنگی و با توجه به نگاه دولت تدبیر و امید به دنبال تحقق راهبرد مبنی بر اینکه فضای فرهنگ اقوام ذخیره ملی تلقی شود است چرا که اثرگذاری و توسعه فرهنگ اقوام کمتر از نفت نیست.
صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بازدید از اولین جشنواره ملی ایل سنگسر، دیدار با پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر استان سمنان و شرکت در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر استانی به استان سمنان سفر کرده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان عضو افتخاری ستاد جشنواره ملی ایل سنگسر معرفی شد.