محمود واعظی روز پنجشنبه در نشست با علما، روحانیون و شوراهای شهرستان عسلویه استان بوشهر افزود: بزرگترین سرمایه کشور ایران همبستگی ملت است که باعث می‌شود تا به همه اهداف خود نائل شویم.

وی ادامه داد: در این ارتباط دکتر روحانی رئیس جمهوری از سال ۱۳۹۲ موضوع حقوق شهروندی را که از ابتدای انقلاب اسلامی مطرح و مدنظر امام (ره)، مقام معظم رهبری و قانون اساسی است را به طور جدی دنبال می‎کند.

واعظی اظهارداشت: به همین دلیل موضوع حقوق شهروندی باید در همه سطوح دولتی و غیر دولتی عملیاتی شود زیرا یکی از بندهای منشور حقوق شهروندی این است که همه حقوق ملت را در سراسر کشور به رسمیت بشناسیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری بیان کرد: شهروند درجه ۱ و ۲ نداریم و در این ارتباط تلاش زیادی شده‌است و افتخار استانداران و فرماداران این است که در نقاط محروم کشور پروژه‌های متعددی در دست اجراست.

وی یادآور شد: اکنون با اتکا به مردم و بخش خصوصی کل ایران با همه محدودیت‌ها به کارگاه سازندکی تبدیل وگام‌های خوبی برداشته شده‌است که این روند باید ادامه پیدا کند.

واعظی ادامه داد: مسئله حقوق شهروندی باید دل‌های ما را به هم نزدیک کند و عملکردها نباید منجر به ایجاد شکاف شود و در این ارتباط باید جایی که آباد است آباد بماند و برای برطرف کردن محرومیت‌هابه طور جدی تلاش شود.

وی گفت: اکنون تمرکز تلاش دشمنان از خارج علیه وحدت و همدلی است و جنگ‌های سخت گذشته جای خود را به جنگ نرم و روانی داده است، طوریکه آمریکا، رژیم صهیونستی و کشورهای مرتجع منطقه که تحت تاثیر آنها هستند، سعی دارند اختلاف‌ها زیاد و برجسته کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: درهفته‌های گذشته در لبنان، عراق و پاکستان اتفاقاتی رخ داده که در بررسی‎های صورت گرفته توسط سرویس‎های اطلاعاتی دست آشکار آمریکا و عربستان سعودی در این ناآرامی‌ها نمایان است.

واعظی بیان کرد: وقتی کشوری با این وضعیت دچار شود از مسیر پیشرفت خود باز می‌مانند و دیدیم که داعش چه فجایعی آفرید و چه چهره خشن و بدی از اسلام به دنیا معرفی کردند و چقدر مسلمان را کشتند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی گفت: هدف آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه با ایجاد داعش و طالبان ویرانی منطقه بود که از مردم عراق و سپاه که به مبارزه با داعش رفتند و امروز می‌بینیم آنها در ضعیف ترین وضعیت خود قرار دارند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: تهاجم دشمن امروز شفاف نیست و دنبال جنگ های نیابتی است و یک سری اختلاف‌های فرهنگی و سلیقه‌ای وجود دارد که دشمن برای دامن زدن به آنها از همین جا وارد می‌شود.

وی تاکید کرد: اکنون در جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به انسجام و وحدت دارد و باید در هر محفل بین‌المللی و منطقه‌ای یک گام بیشتر برای اتحاد جهان و امت اسلامی برداریم.

واعظی با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز و وحدت شیعه و سنی در استان بوشهر گفت: آنچه در اینجا بخوبی نمایان شده همزیستی مسالمت آمیز براساس اخلاق و آموزه‌‎های اسلامی است که باید در سراسر کشور الگو شود.

وی بیان کرد: شعیه و سنی در این منطقه مهم که مرزبان کشور هستند، می‌توانند برای کشورهای دیگر الگو شود تا امتی که یک راه، خدا و پیامبر دارند، اجازه ایجاد تفرقه بین خودشان را ندهند.

واعظی ادامه داد: هفته وحدت باید فرصتی برای کل جهان اسلام باشد و همه دست در دست دهند تا بر مشکلات داخلی و خارجی پیروز شویم.

وی با تاکید بر حضور مسئولان کشور و استانی در شهرستان‌ها و مناطق مختلف گفت: حضور ۲۱ باره استاندار بوشهر در عسلویه قابل تحسین است زیرا مسئولی که در اتاق خود بنشیند به درد کار مردم نمی‌خورد و موقعی می‌توانیم تصمیم خوب و بهتر بگیریم که جدی با مردم زندگی کنیم.

واعظی بیان کرد: مسئولان بطور جدی بحث مهم محیط زیست شهرستان عسلویه را دنبال می‌کنند و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز باور دارد باید کاری انجام شود.

وی گفت: در این ارتباط قولی که رئیس جمهوری در سفر اسفندماه سال گذشته به استان بوشهر، با تشکیل کارگروه ملی مقابله با آلودگی محیط زیست در عسلویه دادند، پیگیری می‌شود تا هرچه زودتر نهایی شود.

واعظی ادامه داد: اشتغال به عنوان دغدغه شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر است که عزم مسئولان منطقه بر تحقق این مهم است و چنین روندی باید ادامه پیدا کند و مدیران نیز از خود بومیها باشند.

وی اضافه کرد: مردم سراسر ایران باید بدانند که در اداره کشور در سطح ملی نماینده دارند و نمونه آن استان بوشهر که (مصطفی سالاری) یکی از نیروهای توانای این استان یکی از سازمان های عظیم کشور را در مدیریت خود دارد که این سازمان یک سوم بودجه پولی که دولت می‎گیرد را توزیع می‌کند.

واعظی تاکید کرد: اشتغال بومی‎ها در جنوب استان بوشهر دغدغه همه مسئولان استانی و کشوراست و دکتر روحانی به منطقه بدهکار است زیرا در انتخابات ۹۲ و ۹۶ مردم این خطه به وی رای اعتماد دادند و ما به عنوان دولت بدهکار باید به طور جد برای آنها تلاش کنیم.

وی گفت: پیگیری بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی، تامین آب جنوب استان بوشهر و اسکله بندر کنگان که در دست اجراست بطور ویژه مورد توجه و حمایت قرار می‌گیرد.

واعظی اظهار داشت: در اجرای مصوبه‌های دولت با توجه به اینکه محدودیت بودجه‌ای وجود دارد اما در استان‎هایی مانند بوشهر که محرومیت دارند، تلاش کرده‌ایم که در این زمینه برای آنها کم نگذاریم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری روز چهارشنبه به منظور دیدار با مردم و مسئولان شهرستان‌های مهر و لامرد استان فارس و عسلویه استان بوشهر و بازدید از برخی پروژه‌ها به این مناطق سفر کرده است.