علی کاظمی روز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برخی از شهدای جاویدالاثر استان در تفحص‌ها شناسایی شده و به زنجان منتقل شدند که از جمله آن پیکر مطهر شهید سودی و احمدی بود که در سال‌های اخیر تشییع و خاکسپاری شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از اطلاعات مربوط به شهدای جاویدالاثر از خانواده‌های آن‌ها جمع‌آوری می‌شود و بر اساس اطلاعات علمی مانند آزمایش مولکول DNA نیز این اطلاعات قابل جمع‌بندی و شناسایی است.

کاظمی افزود: برخی آثار شهدای استان در تفحص‌ها، کشف و بازگشت داده شده‌اند.

وی با تاکید بر تکریم و تجلیل تمام شهدا و ایثارگران استان، تصریح کرد: هدف از احداث یادمان شهدای جاویدالاثر، گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: هنوز هم می‌توان چشم امید به بازگشت آثار شهدای جاویدالاثر داشت و ممکن است در تفحص‌ها نشانه‌ای از این شهیدان کشف شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی افزود: ممکن است شهدای جاویدالاثر در بین شهدای گمنام باشند که گاهی از این طریق نیز می‌توان نشانه‌های خوبی از آن‌ها به دست آورد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از احداث یادمان شهدای بدون مزار در شهر زنجان طی سال‌های گذشته خبر داد و اظهار داشت: در روستاهای استان نیز جایگاه ویژه‌ای برای شهدای بدون مزار، تعریف شده است.

وی اظهار داشت: تمام شهدای استان زنجان تا کنون تعیین تکلیف شده و ۱۵۷ شهید جاویدالاثر نیز شناسایی شده است.

استان زنجان، سه هزار شهید، هفت هزار جانباز و ۵۸۶ آزاده دارد.