هفتمین نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده با حضور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، امروز دوشنبه در تبریز آغاز بکار کرد.
معاون امور برنامه ریزی امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در این مراسم گفت: توجه به سازمان‌های مردم نهاد یکی از سیاست های اصلی معاونت امور زنان ریاست جمهوری است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، زهرا جواهریان افزود: تشویق جامعه به تشکیل سازمان های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت‌های آنها و ایجاد تعامل بین دولت و این سازمان از سیاست‌های اصلی امور زنان و بانوان است.
وی ادامه داد؛ این دوره با هدف توان افزایی در حوزه مالی و طرز پروژه نویسی در قالب قوانین و مقررات برگزار می شود.
جواهریان ابراز امیدواری کرد خروجی نشست امروز سازمان های مردم نهاد حوزه زنان در تبریز، طرح هایی باشند که قابلیت اجرا در سطح ملی داشته و در حوزه زنان نیز مفید باشند.
مدیرکل امور بانوان در استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در این نشست ۱۸۰ سازمان مردم نهاد (سمن) فعال در زمینه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بهداشت و سلامت، اشتغال زایی کسب و کار زنان و محیط زیست، توانمندسازی جوامع محلی، مدیریت بحران و تاب آوری اجتماعی آموزش می بینند و تبادل نظر و تجربه می کنند.
رقیه صادق زاده افزود: این نشست با حضور سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به مدت ۴ روز برگزار می شود.
وی ادامه داد: دوره های آموزشی این نشست با هدف توان افزایی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده، ارائه آموزش مهارت های طرح نویسی و نحوه جذب منابع مالی با رویکرد مشارکتی در راستای هم‌افزایی و مشارکت سازمان های غیردولتی برای رفع مشکلات مرتبط با حوزه زنان و خانواده و نیازسنجی مشارکتی گروه های همکار بر اساس نیازهای واقعی زنان و خانواده ها در مناطق هدف برگزار می شود.
معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اقتصاد به سمت دانش بنیان شدن، در حال حرکت است، گفت: باید، فعالان زنان در حوزه فناوری و دانش بنیان شدن ورود پیدا کنند.
علی جهانگیری افزود: زنان نقش مهمی در پرورش نیروهای کارآمد و با وجدان کاری بالا ایفا می کنند.
وی ادامه داد: کسانی که دلسوز کشور هستند، از خانه و خانواده تربیت درست می یابند و این امر، نقش تربیتی مادران را نشان می دهد که فرزندانی ایثارگر برای کشور پرورش میدهند.
جهانگیری گفت: جامعه ای که شهروندانی آن به حقوق یکدیگر، حقوق سرمایه گذار و مراجعه کننده احترام نگذارند، توسعه، نمی یابد و این آگاهی نسبت به حقوق هم و احترام به آن باید از خانه آغاز شود.
وی با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در توسعه سیاسی، افزود: اگر تشکل، های مدنی خوب، کارآمد و تخصصی نداشته باشیم، احزاب کارآمدی نیز نخواهیم داشت.
جهانگیری با تاکید بر اینکه بانوان تشکل های را جدی بگیرند، گفت: باید سازمان های مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده در جامعه، افزایش باید و آنها تعداد اعضای خود را نیز افزایش دهند.