بازدید معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه تخصصی قرآن کریم در یزد
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سومین کتابخانه تخصصی قرآن کریم در پایتخت کتاب ایران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار  از یزد،‌سومین کتابخانه بزرگ تخصصی تفسیر و علوم قرآنی کشور در یزد به همت حجت الاسلام شاهدی از سال ۹۲ آغاز به کار کرده است که وی طی سال‌های حضور در خارج از کشور (قاره آفریقا) مرکز جمع‌آوری کرده است.

در این بازدید که نیکنام حسینی‌پور، دبیر هفته کتاب هم در آن حضور داشت، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهدی مدیر موسسه چراغ فروزان هدایت به بیان توضیحاتی درباره این کتابخانه پرداخت

وی گفت: این موسسه سال ۹۵ تأسیس شده و تا به حال مراجعانی از استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، هرمزگان و … داشته است و بنا است که چند سال دیگر به طور رسمی افتتاح شود.

به گفته مدیر این موسسه، کتابخانه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی بین ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار جلد کتاب را در خود جا داده که موضوع همه آنها علوم قرآنی، حدیث و تفسیر است. زبان کتابهای موجود در این کتابخانه نیز عربی و فارسی و در برخی نمونه‌ها زبان‌های دیگر کشورها است.

کتاب‌های گردآوری شده در این کتابخانه توسط حجت الاسلام شاهدی از کشورهای مختلف در قاره‌های آسیا، اروپا و افریقا و کشورهایی مثل موریتانی جمع آوری و به این محل منتقل شده اند.  قراراست  بخش آفریقاشناسی و امام حسین (ع) این کتابخانه تخصصی چندی دیگر به طور مستقل افتتاح شود.