یزد ـ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:امروز برای اینکه اقتصاد رابه خوبی بفهمیم باید  به کتاب توجه ویژه داشته باشیم   .

به گزارش خبرنگارجارچی اخبار از یزد ، محسن جوادی، صبح امروز در مراسم نواختن زنگ دانایی در مدرسه شاهد حسین و فاطمه یزد با ابراز خرسندی از نواختن زنگ دانایی در دبستان شاهد یزد اظهار داشت: این بیست و هفتمین زنگ دانایی کشور است که در مدارس نواخته می شود.

وی همچنین با ابراز خرسندی از اینکه این مراسم در یک مدرسه ابتدایی اجرا شده است، افزود: دوران کودکی در امر کتابخوانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حرکت در این مسیر می‌تواند آینده جامعه را با کتاب و کتاب‌خوانی گره بزند.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد بیان کرد: ترویج کتابخوانی ازدوران کودکی می تواند آینده جامعه را با کتاب ومطالعه گره بزند

وی تاکید کرد: امروز باید کودکان ما با مطالعه و کتابخوانی، به این درک برسند که پدرانمان چطور در این دیار با سختکوشی و تلاش توانستند گذشته‌ای پر افتخار را برای ما رقم بزنند.

جوادی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید با کتابخوانی نام جهانی یزد را پرآوازه کنیم، خاطرنشان کرد: در دبستان‌های دخترانه، مادران آینده جامعه تربیت می شوند و آنها می توانند کتابخوانانی خوب باشند و هم کتابخوان‌های خوبی را تربیت کنند.

وی یادآور شد: باید یزد را با نام کتاب و کتابخوانی بیشتر آشنا کرد و امیدواریم دبستان حسین و فاطمه این شهر نیز الگویی برای دیگر مدارس استان یزد باشد.

جوادی تصریح کرد: ۳۰ سال دیگر با بررسی نام دانش آموزان فعلی این دبستان، به طور قطع تعدادی از آنها نویسنده و شاعر خواهند بود و نام شهرشان را پرآوازه خواهند کرد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا دانش آموزان کتابخوان و اهل مطالعه این دبستان بتوانند تعدادی کتاب از کتابخانه ها تهیه و یا از مراکز فروش کتاب خریداری و مطالعه کنند.

به گزارش مهر، در این مراسم جوادی پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد که در بخشی از این پیام آمده بود: در جهان نام شاعران و نویسندگان ما به خوبی مطرح است که امید داریم امروز نیز با ترویج کتاب و کتابخوانی این راه را ادامه دهیم